Китайският пазар на бензинови хибридни превозни средства остава запазена територия за японските концерни Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co.
В този сегмент само през 2020 г. са продадени 414 000 хибридни автомобила в страната, пише Automotive News Europe.
Но японският дуопол, който стои в основната на популяризирането на хибридите, е напът да се сблъска със засилената конкуренция от страна на местните автомобилни производители.
Множество големи китайски компании разработват още от края на 2020 г. технология за задвижване, използвана в хибридните превозни средства.
Geely Automobile Holdings, най-големият китайски производител на автомобили, по-рано тази седмица разкри хибридна технология за задвижване, която включва 1,5- и 2,0-литрови турбо бензинови двигатели с директно впръскване, както и трансмисии и електрически двигатели, специално разработени за хибриди.
Технологията може да помогне за намаляване на разхода на гориво с повече от 40 на сто до 3,6 литра на 100 километра.
Geely заяви, че планира да пусне повече от 20 хибридни модела, вариращи от субкомпактни до средни по размер модели през следващите три години, с намерението „да се превърне в най-продавания концерн в сегмента“ за хибридни превозни средства.
През декември Great Wall Motor Co., най-големият китайски производител на кросоувъри и пикапи, стана първият местен автомобилен производител, който въведе технологията за хибридни превозни средства.
Неговата хибридна система за задвижване, оборудвана с 1,5-литров бензинов двигател с директно впръскване може да подобри икономията на гориво с 35% до 50%.
На 29 септември Great Wall пусна в продажба първия си хибриден модел – компактен кросоувър – под своята първокласна марка Wey с начална цена от 145 800 юана (22 780 долара).
Кросоувърът, задвижван от 1,5-литров бензинов двигател с директно впръскване и два електрически двигателя, предлага икономия на гориво от 4,7 литра на 100 км.
През първото полугодие два големи държавни производителя на леки превозни средства - Chery Automobile Co. и Changan Automobile Co. - също представиха двигатели и трансмисии, които могат да бъдат приложени както към хибридни превозни средства, така и към плъгин хибриди.
Регулаторният натиск кара тези автомобилни производители да разработват хибридни превозни средства, вместо да се конкурират за пазарен дял с най-популярните японски марки.
Съгласно настоящите китайски разпоредби, производителите на леки превозни средства трябва да подобрят икономията на гориво в продуктовата си гама до 4,0 литра на 100 км до 2025 г. от 5,0 литра на 100 км през 2020 г.
Въпреки че всяка от тези китайски компании е разработила широка гама от бензинови превозни средства, тяхното портфолио от изцяло електрически и плъгин хибридни коли остава ограничено. Поради тази причина те не могат да разчитат на електромобилите за постигане на по-строгите цели за икономия на горивото.


Над 1 милион домакинства в Украйна останаха без ток след руска атака
Стрелба на плаж в Австралия! Убити са 10 човека
Какво ще бъде времето в понеделник?
Водата във варненско село е със завишени ива на нитрати
Започна операцията по изтегляне на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Цените на масло, мляко и сирене се понижават заради "зашеметяващо" производство
Европа опитва да спечели време за автомобилната индустрия, заседнала в настоящето
Уолстрийт пропуска технологиите и залага на традициите за растеж през 2026 г.
Защо натискът за по-силен юан няма да изчезне
Разширяването на НАТО беше добра идея, докато изведнъж не беше
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Volkswagen попадна в капан
Двама задържани след сигнали за изстрели и ранени на плаж в Сидни
Започна операцията по възстановяване и буксировка на танкера "Кайрос"
Украинска атака предизвика голям пожар във Волгоградска област
Плутониевият пъзел на Америка: От реликви от Студената война до амбиции за изкуствен интелект
Коледни декорации „Направи си сам“ – магията на сезона у дома