Главният изпълнителен директор на френската автомобилна група Renault Лука де Мео се отказва от част от своите отговорности, като предава управлението на едноименната марка на отделно ръководство, съобщава Automobilwoche. Италианецът назначава Фабрис Камболив като главен оперативен директор на бранда.
Очаква се Камболив да заеме поста на 1 юни.
Досега управлението на марката беше в ръцете на Де Мео, който обаче има твърде много ангажименти, свързани с мащабното преструктуриране на групата, известно като „Ренолюция“, като междувременно трябва да реши редица сложни въпроси, като нарушените глобални вериги на доставка и дела в руската компания „АвтоВАЗ“, която произвежда автомобилите „Лада“.
„Имам пълно доверие във Фабрис Камболив. Той притежава способността да ускори изпълнението на плана „Ренолюция“ благодарение на сериозния си опит в групата и интензивния си международен опит и ценности в Renault Group по пътя към пълно електрифициране на марката до 2030 г.“, изтъква Де Мео.
Камболив преди това работи като маркетингов директор на Renault в Германия от 2005 до 2008 г. След това управлява операциите на марката в Бразилия и Африка, наред с други страни. В началото на годината той беше назначен за мениджър „Продажби“ за Renault.
Отделно от проблемите, Де Мео трябва да реализира плана на компанията да отдели своя електромобилен бизнес, който след това да листне на борсата. През парил той заяви, че Renault допуска излизане на борсата, като темата касае и партньора на концерна в алианса – японската Nissan.
Опитвайки се да догони конкуренти като Tesla и Volkswagen, Renault за първи път очерта своята стратегия през февруари, дни преди началото на руската инвазия в Украйна, заявявайки, че планът му за трансформация вече изпреварва графика.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
Ford ще понесе 19,5 милиарда долара загуби заради стратегията за електромобили
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Европейски лидери предлагат многонационални сили като гаранция за сигурността на Украйна
84-годишен от Флорида простреля сина си в лицето
Погром в Триъгълника на властта: Неизвестни "заклаха" прасето-касичка
Класически рецепти за Игнажден на 20 декември
Европа започва да се учи как да сваля дронове