Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor Co. планира временно да спре производството в своя завод в Улсан между 5 април и 13 април заради глобалния недостиг на чипове, съобщава Ройтерс.
Засегнатата фабрика „Улсан 1“, която е най-голямото съоръжение за сглобяване на автомобили в света, разполага с годишен производствен капацитет от 311 000 превозни средства, като там се сглобяват още Kona Electric и Ioniq 5, посочва местната медия Korea Economic Daily.
За момента от Hyundai не потвърждават новината.
Korea Economic Daily съобщава, че производството в завода се спира поради проблеми с доставките на чипове.
Подчертавайки негативното влияние на кризата с полупроводниците, Hyundai, който доскоро оставаше почти невредим от дефицита заради наличните запаси от чипове, се превърна в поредния автомобилен производител, който спира производството поради недостига.
Миналата седмица японският концерн Honda Motor Co Ltd. и най-голямата американска автомобилна компания General Motors Co. обявиха, че фабриките им в Северна Америка ще останат затворени или ще работят с намален капацитет през следващите седмици, като посочиха недостига на чипове като една от причините.
Съвпадение на редица фактори, включително временното преустановяване на операциите, както и ръстът в търсенето на телефони, таблети и лаптопи, доведе до глобалния недостиг на чипове, който разтърси сектора на потребителската електроника и автомобилната индустрия през декември.
В петък друг голям южнокорейски индустриален гигант предупреди за щетите, които дефицитът на чипове може да причини на глобалните вериги на доставка. Samsung Electronics Co. обяви, че може да отложи пускането на втория си флагман при смартфоните през тази година заради липсата на компоненти.
През последните седмици доставчици за автомобилната индустрия като Continental, Renesas Electronics и Innolux също предупредиха за по-дълъг от очакваното дефицит на чипове.
Производители на чипове като Samsung и TSMC са в челните редици на глобалните усилия за справяне с недостига при доставките. Дефицитът затвори автомобилни заводи по целия свят, а сега застрашава доставките и на други продукти.
В четвъртък китайският стартъп Nio Inc. обяви, че временно ще спре производството на електромобили в една от своите фабрики в провинция Анхуей заради недостига на полупроводници. Така Nio се превръща в първия голям китайски автомобилен концерн, който е притиснат от дефицита. Заводът на Nio в столицата на провинцията Хъфей ще преустанови работа за пет работни дни, считано от 29 март, предупреждават от компанията.
В средата на март шведският автомобилен концерн Volvo заяви, че спира производството си в Китай и САЩ за определени дни през март поради глобалния недостиг на полупроводници.
„Очакваме ситуацията да стане критична през второто тримесечие и поради това решихме да предприемем мерки за свеждане до минимум на въздействието върху производството, като ежедневно работим за подобряване на ситуацията", става ясно от изявление на Volvo.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
преди 4 години Повечето чипове за смартфони са от ТСМЦ, а не Самсунг. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Нео ни будалкат с тия чипове, колко често си купува човек нов автомобил, едва ли толкова често колкото смарфон. Значи за смарфони има чипове а за автомобили не. Смея да допусна, че технологично в най-лошия случай са на едно ниво. Има определено друга друга причина, не и чиповете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар