Шведският разработчик Northvolt AB е успял да произведе своята първа клетка за батерия за електрически превозни средства във фабриката си в Шелефтео, Северна Швеция, съобщава Bloomberg.
Произведената на 28 декември литиево-йонната клетка е първата, която е проектирана и произведена във фабриката на европейска компания, съобщи Northvolt в сряда.
„Очакваме с нетърпение Northvolt Ett да разшири значително производствения си капацитет, за да даде възможност за европейския преход към чиста енергия“, изтъква от своя страна главният изпълнителен директор на компанията Петер Карлсон.
Northvolt, която обяви своята амбиция да прехвърли основните си производствени мощности към Европа от Азия, заяви, че вече си е осигурила договори на стойност над 30 млрд.долара от производители на електрически автомобили, включително от BMW AG, Volkswagen AG, Volvo Car AB и Polestar.
Производственият капацитет на завода ѝ ще се увеличи до 60 гигаватчаса годишно през следващите години. Northvolt заяви, че планира да произвежда клетки с различни формати, като очаква търговските доставки да започнат от следващата година.
Сред инвеститорите в Northvolt изпъкват имената на Volkswagen, BMW, Goldman Sachs Group Inc. Бейли Гифорд, акционер в Tesla Inc. Изпълнителният директор на Spotify Technology SA Даниел Ек също подкрепя компанията.
В средата на месеца стана ясно, че Northvolt планира да разработи съвместно с енергийната компания Galp Energia SGPS SA завод за обработка на литий в Португалия, за да отговори на нарастващото търсене на този метал от страна на електромобилните концерни. Компаниите заявиха, че ще създадат съвместно предприятие с цел да изградят съоръжение с годишен производствен капацитет от 35 хил. метрични тона литиев хидроксид, които ще покрият търсенето на 700 хил. електромобила.
В началото на декември Volvo Cars и Northvolt обявиха, че ще вложат 30 млрд. крони (3,3 млрд. долара) за производството на батерии за електрически превозни средства в Европа. Двете компании обявиха, че ще създадат изследователски център в Гьотеборг, Швеция, през следващата година, който ще поддържа "няколкостотин" работни места. Производителите ще определят конкретно място за тяхната фабрика за батерии в региона в началото на 2022 г.


Путин за лидерите на Европа: "малки прасета"
Задържаха мъж за излъчване на съобщение за радиоактивно замърсяване във Варна
Два протеста се очакват тази вечер в Триъгълника на властта
Тъжна вест! Почина Боян Радев
Хороскоп за 19 декември 2025
Индустрията и климатични групи се обединиха срещу решението на Европа за ДВГ
Петролът поскъпва с фокус върху блокадата на Венецуела и руските санкции
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Автономната система на Teslа спаси човек с инфаркт
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Ивайло Мирчев: Ще поискаме сваляне на охраната на Пеевски
Задържаха варненец, пускал съобщение, имитиращо системата за ранно предупреждение
Земетресение с магнитуд 4 в морето край Дубровник
Детски психолог: Камерите не решават проблема, трябва да се изгради доверие
Производителят за кашата с арсен: БАБХ не познава регламента, умишлено ни дискредитират