Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor предупреди, че ще отнеме повече време от очакваното, за да се възстанови напълно от глобалния недостиг на полупроводници, след като компанията отчете нетна печалба за тримесечието юли-септември от 1,3 трлн. вона (1,1 млрд. долара), предава Ройтерс.
Печалбата не успя да отговори на очакванията на анализаторите, които прогнозираха 1,4 трлн. вона, според Refinitiv.
За същия период на миналата година групата, която включва и Kia, отчете загуба в размер на 336 млрд. вона заради еднократните разходи, свързани с мащабна сервизна акция.
„Hyundai Motor очаква, че ръстът на продажбите през годината може да се забави до края на 2021 г. на фона на неблагоприятните бизнес условия, причинени от нестабилните доставки на полупроводници“, изтъква концернът в прессъобщение.
Hyundai заяви, че недостигът на чипове вероятно ще продължи до края на тази или през следващата година и прогнозира, че ще е нужно много време, за да се нормализира ситуацията.
„Недостигът на чипове вероятно ще продължи и през четвъртото тримесечие, но условията за доставка ще се подобрят частично през това тримесечие в сравнение с третото“, заяви вицепрезидентът на Hyundai Motor Сео Ганг Хьон в разговор с анализатори.
Кризата с чиповете, предизвикана отчасти от нарастващото търсене на потребителска електроника по време на пандемията от коронавирус, принуди много автомобилни концерни да преустановят или свият производството, което се отрази и върху техните годишни прогнози.
По-рано тази година Hyundai заяви, че ръстът на продажбите му може да се забави през втората половина на 2021 г. поради предизвикателните бизнес условия, включително нестабилното предлагане на автомобилни чипове.
Компанията сподели, че е намалила тазгодишните капиталови разходи с повече от 10% до 8 трлн. вона, за да отговори по-добре на несигурността, включително на пандемията от коронавирус.
Hyundai преразгледа тазгодишната си прогноза за маржа на оперативната печалба за своя автомобилен бизнес до диапазона от 4,5% до 5,5 на сто, позовавайки се на силните продажби на своите SUV модели и на премиум серията Genesis.
Концернът реализира своята най-голяма тримесечна печалба за последните около шест години през април-юни благодарение на консервативното си управление на веригите на доставка, което му помогна да се справи с недостига по-добре от другите автомобилни производители.
Продължителната криза обаче принуди компанията да спре част от производството през третото тримесечие.


Хороскоп за 15 декември 2025
Мъж загина при пожар
Мирослав Терзиев е № 1 на ПСК „Черно море” за 2025 г.
Условията за туризъм в планините са добри
Защо натискът за по-силен юан няма да изчезне
Разширяването на НАТО беше добра идея, докато изведнъж не беше
Хауърд Маркс се тревожи какво причинява AI на обществото
Goldman: Вероятността Фед да вдигне лихвите остава висока
Goldman: Инфлацията би трябвало да се нормализира през 2026г
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
След смъртта на американци в Сирия: Тръмп обеща "много сериозен ответен удар"
В Черно море: Украйна обвини Русия в удар с дрон срещу турски товарен кораб
Атанас Пеканов: На президента няма да му е лесно с новия служебен кабинет
България е била приета в ООН преди точно 70 години
Един ранен и един загинал при пожари през последното денонощие