Waymo разширява присъствието си в Мичиган, щата, който е синоним на автомобилната индустрия в САЩ. Поделението за автономни автомобили на Google съобщи във вторник, че планът му за изграждане на производствен център с площ 200 000 квадратни метра и с до 400 служители през следващите пет години е бил одобрен от корпорацията за икономическо развитие на щата. Това е знак, че Waymo се интересува от по-голям контрол върху производствения си процес, докато развива бизнеса си с автономни превозни средства.
Мичиганската корпорация за икономическо развитие е одобрила стимули в размер на 8 млн. долара на компанията за изграждането на нейния производствен завод в щата, съобщава The Detroit News. Съгласно сделката Waymo се съгласява да създаде минимум 100 нови работни места в щата, но ще получи стимул от 8 милиона долара само ако надхвърли този минимум и създаде до 400 работни места. Общата инвестиция в съоръжението ще бъде 13,6 млн. долара, пояснява щатският орган.
Компанията, базирана в Калифорния, твърди, че търси терен до 200 000 квадратни метра за леки производствени съоръжения в няколко района на града. Джереми Уеб, старши мениджър по бизнес развитие в Michigan Economic Development Corp., заяви, че компанията води преговори с няколко собственика на подобни площи, въпреки че все още не е подписала договор за наем.
Според договорката заводът трябва да започне дейност до края на 2021 г. с поне 100 нови служители. Waymo може да създаде до 400 работни места в региона до 2025 г.
В публикация в корпоративния си блог Waymo заяви, че ще се стреми да наеме инженери, оперативни експерти и координатори. „Това ще бъде първата фабрика в света, която е 100%, посветена на масовото производство на автономни превозни средства [ниво 4]", поясняват от компанията.
Waymo ще работи и с канадския доставчик за автомобилната индустрия Magna, за да помогне за интегрирането на системата за самостоятелно управление на компанията в своята флотилия с екип, нает изключително за тази дейност. Magna работи и с компанията за споделени пътувания Lyft по нейния проект за самостоятелно движещи се коли.
Разбира се, Waymo всъщност не изгражда самите автомобили, а само хардуера и софтуера, които позволяват на тези автомобили да се движат самостоятелно. Компанията има сделки с Fiat Chrysler и Jaguar Land Rover за закупуване на превозни средства от двете компании – минивановете Chrysler Pacifica и електрическите джипове Jaguar I-Pace, които след това се модернизират от екипи за съвместен инженеринг, за да станат автономно движещи се.
Днес миниваните Pacifica се произвеждат в завод на FCA в Уиндзор, Онтарио, на една река разстояние от Детройт. След това те се изпращат до технологичен център в Нови, Мичиган, където те се оборудват със софтуер за възприемане на околната среда, камери, сензори и друго оборудване, което им позволява да се движат автономно. Заводът в Нови, който беше открит през 2016 г., има едва 20 служители. Сега автомобилите ще бъдат изпращани в новото производствено съоръжение за монтаж и преоборудване след откриването му.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим