Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Регистрациите на нови коли в България се сриват с една пета през септември

Това е най-малкият брой нови автомобили, регистрирани в страната ни за един месец от началото на годината

Регистрациите на нови коли в България се сриват с една пета през септември

Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на нови леки автомобили в България се свиват с 20,7% през септември до 1446 превозни средства спрямо 1823 автомобила за същия месец на 2020 г., сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Това е най-малкият брой нови автомобили, регистрирани в страната ни за един месец от началото на годината.

За първите девет месеца на годината регистрациите на нови коли на българския пазар нарастват с 11,8% до 19 040 броя спрямо 17 029 броя година по-рано.

През септември продажбите в Европейския съюз (ЕС) продължават да се свиват. Търсенето на нови леки коли в рамките на блока се понижава с 23,1% до 718 598 превозни средства на годишна база, отчитайки най-малкия брой регистрации в рамките на септември от 1995 г. Това понижение при продажбите до голяма степен се дължи на проблемите, свързани с веригите на доставка, най-вече на недостига на полупроводници.

Почти всички страни в блока отчитат спадове през миналия месец спрямо същия период на 2020 г., като най-голямо понижение регистрира Литва – 56,8%, следвана от Италия (-32,7%) и Люксембург (-27,6%). Само две страни записват ръстове за септември – Кипър (+12,1%) и Естония (+8,2%).

За цяла Европа продажбите на нови коли през септември се свиват с 25,2% до 972 723 броя спрямо 1 300 103 броя преди година.

По отношение на основните пазари в ЕС продажбите в Испания се свиват с 15,7%, докато във Франция регистрациите се понижават с 20,5%. Германският автомобилен пазар записва спад от 25,7%.

Регистрациите във Великобритания за миналия месец отчитат спад от 34,4%, докато тези в рамките на Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), където влизат Швейцария, Исландия, Лихтенщайн и Норвегия, нарастват с 2,1% на годишна база.

За първите девет месеца на годината продажбите на нови леки автомобили в ЕС нарастват с 6,6% до 7 526 613 броя спрямо 7 057 927 броя преди година.

Най-голям ръст за деветте месеца сред страните членки на блока отчита Гърция – 36,2%, следвана от Хърватия (+31,5%) и Естония (+30,1%).

Общо шест страни отчитат понижение за периода. Най-голям спад регистрира Литва – 7%, следвана от Белгия (-6%) и Нидерландия (-4,9%).

Разглеждайки най-големите пазари в ЕС, Италия отбеляза най-големия си ръст за периода януари-септември на годишна база – 20,6%, следвана от Испания (+8,8%) и Франция (+8,0%). В същото време пазарът в Германия отчита спад от 1,2%.

Продажбите във Великобритания за периода януари-септември нарастват с 5,9% спрямо същия период на 2020 г., докато тези в рамките на ЕАСТ се увеличават с 19,7%.

Общо за Европа регистрациите на нови леки коли се покачват с 6,9% до 9 161 918 броя спрямо 8 567 789 броя преди година.

Представянето на автомобилните производители в ЕС

През септември германската автомобилна група Volkswagen - най-големият производител на превозни средства в Европа, отчита спад в продажбите от 27,7% до 156 228 броя спрямо 216 169 броя преди година. Пазарният дял на компанията се свива от 23,1% през септември 2020 г. на 21,7%. За първите девет месеца на 2021 г. продажбите на концерна нарастват с 8,1% до 1 966 275 броя спрямо 1 818 649 броя преди година, като пазарният дял за периода нараства от 25,8% на 26,1%. 

Още по темата

Продажбите на Stellantis през септември се понижават с 29,9% до 148 283 броя през септември спрямо 211 385 броя преди година. Пазарният дял на компанията се понижава от 22,6% до 20,6 на сто. В периода януари-септември 2021 г. регистрациите на автомобилите, произведени от Stellantis нарастват с 8,3% до 1 664 243 броя спрямо 1 536 842 броя за същия период на 2020 г. Пазарният дял на концерна се повишава за първите девет месеца на годината до 22,1% спрямо 21,8% през 2020 г.

Френската група Renault отчита 21,8-процентен спад на продажбите за септември на годишна база. Делът ѝ в същото време расте от 11,8% на 12 на сто. За първите девет месеца на годината продажбите на концерна се свиват с 6,5%, както и пазарният му дял – от 11,5% на 10,1%.

Южнокорейският производител Hyundai отчита ръст в продажбите през септември в размер на 13,1%. Пазарният дял на компанията се увеличава от 7,2% на 10,6 на сто. Това е единственият автомобилен концерн, който отчита увеличение в продажбите за месеца. За първите девет месеца продажбите на групата, в която влиза още Kia, нарастват с 22,6%, най-големият ръст за периода сред всички отчетени от АСЕА автомобилни концерни. Пазарният дял на Hyundai се увеличава от 7,2% на 8,3 на сто за периода януари-септември.

Спад в продажбите през септември на годишна база отчитат още BMW (-19,4%), Toyota (-20%), Daimler (-43%), Ford (-38,5%), Volvo (-33,4), Nissan (-35,9%), Mazda (-6,2%), Jaguar Land Rover (-25,4%), Mitsubishi (-19,1%) и Honda (-38,1%).

За първите девет месеца продажбите на BMW нарастват с 10,9%, докато тези на Toyota, Volvo, Mazda и JLR се увеличават съответно с 19,8%, 7,4%, 17,5 на сто и 15,4%. Спад отчитат Daimler (-5,6%), Ford (-11,2%), Nissan (-12,4%), Mitsubishi (-31,5%) и Honda (-16,4%).

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Автомобилен салон на ГАЗ бе открит в София