Френският автомобилен концерн Renault заяви, че ще комбинира три от своите заводи в Северна Франция, за да образува производствен хъб за електрически автомобили, като това ще понижи производствените разходи и ще осигури годишен капацитет от 400 хил. превозни средства до 2025 г.
Обединеният завод, известен като Renault ElectriCity, ще доведе до създаването на 700 нови работни места, разпределени в различните обекти, в които в момента работят близо 5000 души, до средата на десетилетието, изтъкват от концерна, цитирани от Ройтерс.
Автомобилният производител, който се стреми да произвежда по-малко на брой и по-рентабилни превозни средства под ръководството на изпълнителния директор Лука де Мео, е изправен пред силна конкуренция на пазара на електрически автомобили, област, в която стартира по-рано от редица свои съперници, но беше изпреварен от Volkswagen.
Планът на Renault да обособи производствен хъб е подкрепен от всички работнически организации на компанията, изтъкват от концерна.
Ще бъдат преразгледани и някои трудови договори, като работният график ще бъде променен от 39 часа на 35 часа седмично, споделя Лучано Биондо, ръководител на новия индустриален хъб.
Renault се стреми да намали разходите, включително чрез съкращения на работните места, тъй като се опитва да повиши своята рентабилност.
Електрическите автомобили остават по-скъпи за производство от традиционните превозни средства. Renault иска да намали производствените разходи до 3-4 процента от продажната цена на автомобилите, но остава далеч от тези нива, добавя Биондо.
През първото тримесечие приходите на френския концерн неочаквано се свиха с 1,1% до 10 млрд. евро, тъй като компанията изостава от своите европейски конкуренти при възстановяването от пандемията от коронавирус.
Зависимостта на Renault от европейския пазар и портфолиото му, доминирано от автомобили за масовия пазар, затрудняват възстановяването му от щетите, които пандемията нанесе през 2020 г.
Продажбите на автомобили в Европа се възстановяват по-бавно, отколкото тези в Китай, където Renault не разполага с толкова силно присъствие, колкото германските концерни Volkswagen AG, BMW и Daimler.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил