Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Renault планира да съкрати още 2 хил. работници по пътя си към декарбонизация

Съкращенията ще бъдат извършени между 2022 г. и 2024 г.

Renault планира да съкрати още 2 хил. работници по пътя си към декарбонизация

Снимка: Bloomberg L.P.

Френският автомобилен концерн Renault SA планира да елиминира още 2000 работни места, въпреки че ще увеличи производството с още девет нови модела във Франция, докато преоценява своите операции в страната по пътя към електрическа мобилност, съобщава Bloomberg. 

Още по темата

Компанията води преговори с френските синдикати за съкращаване на 1600 инженерни и 400 помощни позиции между 2022 и 2024 г. През същия период тя ще наеме 2500 души, включително такива с опит в областта на науката за данните и химическия състав на батериите за електрически превозни средства.

Миналата година Renault обяви, че ще премахне около 14 600 работни места по целия свят - включително 4600, или около 10%, от работната си сила във Франция - и ще намали производствения капацитет с почти една пета.

На фона на тези планове концернът иска да започне изграждането на девет нови модела във Франция до 2025 г., повечето от които ще бъдат изцяло електрически автомобили.

В списъка влизат новите версии на Megane, Renault 5 и Kangoo, както и SUV автомобил.

Производствените планове зависят от постигането на споразумение със синдикатите. Renault определя Франция като „стратегически и индустриален център“, имайки предвид, че френското правителство е основен акционер в производителя на превозни средства.

В отговор на натиска на Renault синдикатът CFDT заяви, че ще изисква гаранции, че компанията ще гарантира годишен производствен темп в страната от 750 хил. превозни средства. Също така те призовават концерна да запази действащи всички френски фабрики.

Въпреки че Renault се възползва от печалбата през първата половина на годината след рекордната загуба през 2020 г., недостигът на полупроводници наруши производството през последните месеци и доведе до спиране на производството в някои съоръжения. Компанията изостава от своите конкуренти Volkswagen AG и Stellantis NV при възстановяването от пандемията поради зависимостта си от европейския пазар, който се възстановява по-бавно от Китай и САЩ.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Дефицитът на чипове помрачава представянето на Volkswagen през третото тримесечие