Около 85% от купувачите на новия компактен кросоувър Renault Arkana избират двете най-скъпи версии на автомобила, казва изпълнителният директор на Renault Лука де Мео, цитиран от Automotive News.
Де Мео често твърди, че мисията му в Renault Group е да даде приоритет на „стойността над обема“ на автомобилния производител, който преследваше амбициозни цели за увеличение на продажбите по целия свят под управлението на изпадналия в немилост Карлос Гон.
И новата мисия на Де Мео сега изглежда частично изпълнена.
Автомобилният производител постигна рекордно нетно увеличение на цените през първото полугодие от 8,7%, както и 11,5% само за второто тримесечие, в сравнение със същото тримесечие на 2019 г.
По-високите цени допринасят с 1,36 млрд. евро към увеличението н приходите на автомобилния бизнес на Renault от 4,46 млрд. евро.
Има и други признаци на напредък при Renault, който отчете рекордна загуба от 8 млрд. евро през първата половина на 2020 г.
Около 85 на сто от продажбите на новия Arkana се отнасят за най-скъпите версии на автомобила. Това означава допълнително от 3000 до 5000 евро над базовата цена от 29 700 евро.
В края на юли Renault увеличи двойно прогнозата си за загубеното производство вследствие на глобалния недостиг на чипове, като заяви, че проблемът с веригата на доставки и повишаването на цените на суровините могат да ограничат по-нататъшното възстановяване на рентабилността.
През първото полугодие автомобилният производител отчита нетна печалба от 369 млн. долара спрямо загубата от 7,4 млрд. евро година преди това. Сега Renault очаква дефицитът на полупроводници да костват на компанията около 200 хил. превозни средства изгубено производство през тази година.
Renault изостава от конкурентите Volkswagen AG и Stellantis NV поради зависимостта си от европейския пазар, който се възстановява по-бавно от Китай и САЩ на фона на пандемията от коронавирус. Продуктовата гама на концерна, предназначена за масовия пазар, където маржовете са по-ниски, също предлага по-малко възможности в сравнение с конкурентите, които дават приоритет на по-доходоносни модели, докато избират кои производствени линии да запазят, притиснати от недостига на чипове.


ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
Излъчиха първенците в Общинските ученически игри във Варна
Ето къде няма вода във Варна днес
"Възраждане" при Радев: Ние, българите, искаме нови избори
Двама варненци на 26 и 27 години пребиха мъж за 150 лева
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
След протеста: Идват битки за честни избори, правосъдие и прозрачност във всичко
Страните от източния фланг на ЕС заедно ще търсят пари за отбрана срещу Русия
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
Завръщането на Skoda Fabia RS зависи от успеха на друг модел
7 от най-красивите двигатели в историята
3 витамина, които са важни за женското здраве
Костадинов повтори след срещата с Радев: Този парламент е изчерпан
Лавров коментира САЩ: Искат да поставят Европа на мястото ѝ
Част от столичен квартал остава без вода утре