IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Renault започва да изпълнява целите за цените на своя изпълнителен директор

Работата на ръководството се изплаща с рекордно увеличение на нетните цени през първото полугодие

21:01 | 06.08.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Около 85% от купувачите на новия компактен кросоувър Renault Arkana избират двете най-скъпи версии на автомобила, казва изпълнителният директор на Renault Лука де Мео, цитиран от Automotive News.

Де Мео често твърди, че мисията му в Renault Group е да даде приоритет на „стойността над обема“ на автомобилния производител, който преследваше амбициозни цели за увеличение на продажбите по целия свят под управлението на изпадналия в немилост Карлос Гон. 

И новата мисия на Де Мео сега изглежда частично изпълнена.

Автомобилният производител постигна рекордно нетно увеличение на цените през първото полугодие от 8,7%, както и 11,5% само за второто тримесечие, в сравнение със същото тримесечие на 2019 г.

По-високите цени допринасят с 1,36 млрд. евро към увеличението н приходите на автомобилния бизнес на Renault от 4,46 млрд. евро.

Има и други признаци на напредък при Renault, който отчете рекордна загуба от 8 млрд. евро през първата половина на 2020 г.

Около 85 на сто от продажбите на новия Arkana се отнасят за най-скъпите версии на автомобила. Това означава допълнително от 3000 до 5000 евро над базовата цена от 29 700 евро.

В края на юли Renault увеличи двойно прогнозата си за загубеното производство вследствие на глобалния недостиг на чипове, като заяви, че проблемът с веригата на доставки и повишаването на цените на суровините могат да ограничат по-нататъшното възстановяване на рентабилността.

През първото полугодие автомобилният производител отчита нетна печалба от 369 млн. долара спрямо загубата от 7,4 млрд. евро година преди това. Сега Renault очаква дефицитът на полупроводници да костват на компанията около 200 хил. превозни средства изгубено производство през тази година.

Renault изостава от конкурентите Volkswagen AG и Stellantis NV поради зависимостта си от европейския пазар, който се възстановява по-бавно от Китай и САЩ на фона на пандемията от коронавирус. Продуктовата гама на концерна, предназначена за масовия пазар, където маржовете са по-ниски, също предлага по-малко възможности в сравнение с конкурентите, които дават приоритет на по-доходоносни модели, докато избират кои производствени линии да запазят, притиснати от недостига на чипове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:42 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още