Германският разработчик на лагери Schaeffler и компанията за автономни технологии Mobileye се обединяват в проект за роботизирана маршрутка, който ще съчетае инженерния опит на базирания в Бавария концерн с иновационния дух на израелското дружество в областта на автономните системи, съобщава Automotive News Europe.
Персонализираната платформа за превозни средства ще бъде налична на пазара от 2023 г. и ще комбинира модулната платформа на Schaeffler с подвижно шаси със системата за автономно управление Drive на Mobileye.
Относно компонентите при кормилната уредба и задвижването Schaeffler ще предлага разнообразие от варианти, от обикновен задвижващ механизъм до използването на четири „ъглови модула Schaeffler“, които биха могли да бъдат интегрирани въз основа на изискванията на клиента.
Тези модули позволяват ъгъл на завиване до 90 градуса и са разработени с цел серийно производство и възможност за разрастване. Те включват мотор на главината на колелото, включително въздушно окачване, което дава възможност за понижаване височината на превозното средство.
Ъгловите модули включват също изпълнително устройство (актуатор) за електромеханичната кормилна уредба и спирачите.
Системата Drive, от друга страна, предлага две независими подсистеми (камери и радари плюс лидарни сензори).
Технологията за картографиране Road Experience Management AV на Mobileye позволява внедряване на географски характеристики, благодарение на патентовани AV карти на глобалните пътни мрежи. Тези карти се актуализират непрекъснато и автоматично, като се използват данни, събрани от системи за подпомагане на водача за масовия пазар.
Schaeffler проучва концепция за автономно задвижване в продължение на няколко години, споделя пред Automotive News Europe Матиас Зинк, главен изпълнителен директор на компанията.
„Когато обсъждахме стратегията, се запитахме дали наистина искаме да направим всичко сами“, изтъква той. „Ще разглеждаме ли радари, лидари и софтуер на най-високо ниво или по-скоро започваме отдолу нагоре и казваме, че ще разработваме мащабируемата платформа с батерия, с кормилни елементи и ще поемем определена отговорност“, добавя Зинк.
По неговите думи остава въпросът кой ще изгражда купето и шасито и дали ще се включи трета страна, която да се нагърби с част от производството.


Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
TotalEnergies не се интересува от активите на Лукойл
TotalEnergies: Диверсификацията е най-важната поука от руската история
TotalEnergies: Силно сме ангажирани със САЩ
TotalEnergies: Газ и ВЕИ ни трябва да центровете за данни
TotalEnergies: Търсенето на петрол продължава да расте
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Окончателно: НС прие удължителния бюджет
Издадоха червена бюлетина на заподозрения за изчезването на 25 кг злато и 55 кг сребро от съд в Истанбул
Еднодневната винетка ще бъде въведена от 3 февруари 2026 г.