Германският разработчик на лагери Schaeffler и компанията за автономни технологии Mobileye се обединяват в проект за роботизирана маршрутка, който ще съчетае инженерния опит на базирания в Бавария концерн с иновационния дух на израелското дружество в областта на автономните системи, съобщава Automotive News Europe.
Персонализираната платформа за превозни средства ще бъде налична на пазара от 2023 г. и ще комбинира модулната платформа на Schaeffler с подвижно шаси със системата за автономно управление Drive на Mobileye.
Относно компонентите при кормилната уредба и задвижването Schaeffler ще предлага разнообразие от варианти, от обикновен задвижващ механизъм до използването на четири „ъглови модула Schaeffler“, които биха могли да бъдат интегрирани въз основа на изискванията на клиента.
Тези модули позволяват ъгъл на завиване до 90 градуса и са разработени с цел серийно производство и възможност за разрастване. Те включват мотор на главината на колелото, включително въздушно окачване, което дава възможност за понижаване височината на превозното средство.
Ъгловите модули включват също изпълнително устройство (актуатор) за електромеханичната кормилна уредба и спирачите.
Системата Drive, от друга страна, предлага две независими подсистеми (камери и радари плюс лидарни сензори).
Технологията за картографиране Road Experience Management AV на Mobileye позволява внедряване на географски характеристики, благодарение на патентовани AV карти на глобалните пътни мрежи. Тези карти се актуализират непрекъснато и автоматично, като се използват данни, събрани от системи за подпомагане на водача за масовия пазар.
Schaeffler проучва концепция за автономно задвижване в продължение на няколко години, споделя пред Automotive News Europe Матиас Зинк, главен изпълнителен директор на компанията.
„Когато обсъждахме стратегията, се запитахме дали наистина искаме да направим всичко сами“, изтъква той. „Ще разглеждаме ли радари, лидари и софтуер на най-високо ниво или по-скоро започваме отдолу нагоре и казваме, че ще разработваме мащабируемата платформа с батерия, с кормилни елементи и ще поемем определена отговорност“, добавя Зинк.
По неговите думи остава въпросът кой ще изгражда купето и шасито и дали ще се включи трета страна, която да се нагърби с част от производството.


Асен Василев: Ще има индексация на заплатите
Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
След ред скандали: "Мис Вселена" мести централата си от Мексико в Ню Йорк
Радостин Василев за боя в НС: Търпях, но се наложи да го отстраня
Националният ни отбор по карате киокушин завоюва 3 световни титли
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно