Приходите от глобалните продажби на автомобилния концерн Stellantis спадат с 14% през третото тримесечие на годишна база заради продължаващия недостиг на полупроводници, който изтрива от планираното производство на компанията общо 600 000 превозни средства. Производствените обеми на Stellantis се свиват с 30 на сто спрямо същия период на миналата година, става ясно от финансовия отчет на производителя, публикуван на неговия сайт.
Приходите на концерна, създаден след сливането между PSA Group и Fiat Chrysler през януари, се свиват до 32,6 млрд. евро спрямо 37,7 млрд. евро преди година.
Подобно на повечето автомобилни производители в глобален план, Stellantis беше принуден да прекрати дейността на някои производствени линии поради липсата на чипове.
„Нивата на недостиг на чипове се оказаха малко по-високи от тези, които очаквахме“, споделя главният финансов директор на концерна Ричард Палмър.
Доставките на групата се понижават с 27% до 1,176 млн. превозни средства спрямо 1,617 млн. броя преди година.
Stellantis1
Продажбите намаляват до 1,456 млн. броя спрямо 1,780 млн. броя за същото тримесечие преди година. Компанията отчита ръстове при продажбите в Китай, Индия и Южна Америка.
Значително се влошава и положението с инвентара в рамките на групата и при дилърите. Към 30 септември запасите от превозни средства в Stellantis се понижават до 148 хил. превозни средства спрямо 272 хил. автомобила, докато тези при дилърите се свиват до 541 хил. броя от 923 хил. превозни средства година по-рано.
Концернът понижи и прогнозата си за маржа на оперативната печалба за годината за Северна и Южна Америка, Европа и Близкия изток и Африка. Очакванията за Китай и Азиатско-Тихоокеанския регион плюс Индия остават непроменени.
Stellantis2
Палмър посочва, че компанията отчита "умерено" подобрение на предлагането на чипове през октомври в сравнение с предходния месец и очаква тази тенденция да продължи през четвъртото тримесечие.
„Прогнозируемостта при полупроводниците остава затруднена за индустрията“, добавя той.
Според него Stellantis прогнозира умерено подобрение на доставките през последното тримесечие на тази година.
„Виждаме възходящо движение на цените във всички региони“, изтъква Палмър, добавяйки, че предполага добър напредък в синергията след сливането и при управлението на разходите.


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос