Двата най-големи автомобилни производителя в Европа водиха оспорвана битка за първото място при общите продажби на превозни средства през 2021г., като Stellantis, която беше оформена в началото на миналата година след сливане между Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, отне короната от Volkswagen Group, изпреварвайки германския концерн с 693 продадени автомобила, става ясно от данни на Dataforce.
Stellantis е продала 3 161 594 леки коли и микробуси в региона, докато VW изостава с 3 160 901 продажби.
Dataforce предоставя широк набор от данни за продажбите от 31 страни, включително от 27-те държави членки на Европейския съюз (ЕС), Великобритания, Швейцария, Норвегия и Исландия.
Volkswagen беше лидер в Европа година по-рано с 3 259 039 продажби спрямо 3 121 148 за марките, които сега влизат в рамките на Stellantis.
Ако същото сравнение се пренесе в 2019 г. комбинираните продажби на Stellantis щяха да бъдат 4 259 061 броя спрямо 4 122 106 броя за Volkswagen.
През 2021 г. Stellantis разчиташе на силното представяне на своите лекотоварни търговски превозни средства, за да надвие германците. VW успя да продаде 2 950 256 леки коли, в сравнение с 2 438 891 за Stellantis. Но френско-италианската група може да се похвали с 722 702 продажби на лекотоварни коли срещу 210 583 за Volkswagen.
Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi остана на трето място с 1 788 939 продажби на леки и лекотоварни автомобили в Европа, следван от Hyundai-Kia с 1 020 687 продажби.
В световен мащаб доставките на Volkswagen през 2021 г. паднаха до най-ниското ниво от 10 години.
През миналата година общият обем на продажбите в Европа достига най-ниското си ниво от 1985 г., с регистрирани 11,75 млн. нови превозни средства. Недостигът на полупроводници продължава да помрачава възстановяването на индустрията от разпространението на коронавируса и наложените в тази връзка национални блокировки през 2020 г.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай