Тайванската компания Gogoro, която зададе стандартите за сменяемите батерии при електрическите превозни средства, представи първия в света прототип на сменяема твърдотелна батерия, пише electrek.co.
Батерията е разработена съвместно с ProLogium Technology, лидер в индустрията за твърдотелни батерии с опит в сферата на литиево-керамичните батерии (LCB).
Както главният изпълнителен директор и основател на Gogoro Хорас Люк обяснява в разговор с Electrek, новият прототип на батерията използва система за управление на Gogoro и разчита на технологията на ProLogium за съхранение на енергия.
Базираната в Тайпе компания за батерии и електромобили Gogoro представи новия прототип на твърдотелна батерия в четвъртък (10 март).
Gogoro си създаде име със своята система за сменяеми батерии. Компанията е произвела над 1 милион от тези батерии с размер на кутия за обяд, които могат да се сменят за секунди в хилядите станции за смяна на батерии. Те намират приложение при леките електрически превозни средства като електрически тротинетки и мотоциклети.
gogoro
Gogoro също така произвежда електрически скутери, а големи компании като Yamaha също си партнират с нея, за да използват батериите ѝ в собствените си електрически скутери.
Твърди се, че новата твърдотелна батерия на Gogoro, която все още е в процес на разработка, е в състояние да увеличи текущия капацитет на Gogoro от 1,7 киловатчас (кВтч) на батерията до впечатляващите 2,5 кВтч. Това представлява 40% увеличение на енергийната плътност и би довело до значителен ръст в пробега.
Твърдотелните батерии също предлагат по-голяма безопасност: те са практически пожароустойчиви.
При литиево-керамичните батерии твърдият керамичен слой прави невъзможно т.нар. дендрити да пробият пластмасовия сепаратор, което премахва риска от късо съединение – проблем, който се появява при литиево-йонните аналози.
Комбинацията от увеличен пробег и по-голяма безопасност изглежда е ключова причина за фокуса на Gogoro върху твърдотелни батерии.
Батерията на Gogoro е с тегло 9,5 кг и може просто да бъде извадена от автомобила и незабавно поставена в една от станциите на Gogoro в замяна на напълно заредена батерия.
Тази технология може да намери приложение и при по-тежките четириколесни електрически превозни средства като нашумелия китайски модел Wuling Hongguang Mini, който се предлага с опции за батерии от 9,13 и 26 кВтч. Първите две версии ще могат да се захранват с от 3 до 5 батерии на Gogoro.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
Защо Германия иска развод с Китай
преди 3 години Това не беше ли едно кратко видео, ок.минута-две, където, влиза една количка в нещо като автомивка, подът се отваря, един механизъм сменя разредена със заредена батерия, за време под едно кафе? отговор Сигнализирай за неуместен коментар