Японската автомобилна група Toyota Motor Corp. разтърси автомобилната индустрия преди повече от две десетилетия, когато предложи първия в света масов хибрид. След това обаче най-големият автомобилен производител в глобален мащаб за 2020 г. изостана в надпреварата за пазара на изцяло електрически превозни средства. Toyota се надява да навакса с първия си чист електромобил, който се доближава до гамата на лидера в сегмента Tesla Inc., пише Nikkei Asia Review.
SUV моделът bZ4X предлага пробег от около 500 км с едно зареждане на батерията при версията с предно предаване и 460 км за опцията all-wheel-drive. Подобен пробег остава зад Model 3 на Tesla, Ariya на Nissan Motor и ID.3 на Volkswagen. Представител на техническия екип на Toyota обаче подчерта дългия живот на батерията на автомобила и надеждната система за управление, заявявайки, че моделът на компанията се отличава от другите автомобили на пазара със своите технологии, разработвани в продължение на години.
Toyota представи на света първия масово произвеждан хибрид Prius през 1997 г., като компанията продължава да трупа опит в тази област.
Електромобилът bZ4X, който ще се появи на пазара в средата на 2022 г., ще разполага с батерия от 71,4 киловатчаса (кВтч) и ще поддържа капацитет от 90% в продължение на повече от 10 години. Това ще бъде възможно с помощта на система, която ще наблюдава напрежението и температурата на батерията, следейки за признаци на прегряване.
Моделът ще бъде изграждан на нова платформа, първата за Toyota, посветена изцяло на електрическите автомобили и разработена съвместно със Subaru.
Toyota
Опцията за бързо зареждане на батерията ще позволи 80-процентното ѝ запълване за 30 минути. Опцията за интегриран соларен панел позволява генерирането на достатъчно енергия за допълнителен пробег от 1800 км годишно.
Автомобилът е и първият в портфолиото на Toyota, който разполага с технологията steer-by-wire, което означава, че воланът и гумите не са свързани физически, а използват електрически системи за управление, както и електрическа ос, интегриран мотор и инверторно задвижване.
Toyota планира да продава по 8 милиона електрически превозни средства до 2030 г., включително 2 милиона изцяло електрически автомобили и такива с водородни горивни клетки. Автомобилният производител инвестира 1,5 трилиона йени (13,2 млрд. долара) в производството на батерии в глобален мащаб. Планът ѝ включва и изграждането на завод за батерии в САЩ.
Електрическият bZ4X, представен като концептуално превозно средство по-рано тази година, е първият от седемте автомобила от серията bZ, които Toyota планира да пусне в продажба до 2025 г. Той ще бъде произведен в заводи на концерна в Япония и Китай.


Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
35 пияни и дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
30 души са задържани на протеста в София
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Криптотърговците търсят допълнителна защита, тъй като отвличанията растат
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Полицията овладява ситуация с около 50-60 лица, които вилнеят в центъра на София
Вижте коледната картичка на крал Чарлз и кралица Камила
Ескалация на напрежението: Палят се кофи, срещу полицаи летят бутилки
Български младежи отново протестираха във Виена
Маскирани са се насочили към централата на "ДПС - Ново начало"


преди 4 години Те тез консумативи имам впредвид батерия са към 10 к евра. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Не знам колко издържат батериите на Тойота ама идват с 10 годишна гаранция.В UK даже дават 15 години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Водещите EV китайски фирми са Xpeng,Li Auto и Nio.Ето ги данните за продажбите и за октомври:Тhree leading Chinese EV makers, Xpeng, Li Auto and NIO, all announced their sales results for October on Monday, with Xpeng ranking first. In October, Xpeng delivered 10,138 vehicles, up 233% year-on-year. Li Auto delivered 7,649 Li ONEs in October, up 107.2% year-on-year. NIO delivered 3,667 vehicles in October, down 27.5% year-on-year, due to the reorganization and upgrading of production lines and preparations for the launch of new products.Трите събрани заедно не постигат доставките на Тесла отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Чао чао китайски играчки Тесла, да идват автомобилите :)Ная набутаните тук - честита тесларница :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години До сега Тойота не са правили батерии за коли които да се отличат с по дълъг живот, знае се само за батериите на Тесла и то тези правени от Панасоник, че са издържали 14 години. Това което обещават е много съблазнително и определо е плюс, но колко е реално защото няма как да са си изпробвали батериите дали ще издържат толкова дълго. Може да става въпрос за биполярни батерии, които като конструкция са разтоварени..определено обещават много добра батерия, която на 10 годишна възраст ще е запазила 90% от капацитета си. Това е много сериозна заявка, а китайските автомобили не могат да се сравнят с Тесла, защото тя има невероятно висока производителност във фабриките си, на 10 минути излиза произведена кола. Това със сигурност не го може никой друг производител. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Акция на Тесла в края на Q4 2022 или началото на Q1 2023, ще струва мин $4000. Освен, ако няма друг сплит до тогава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Tesla is still a significant part of the ARK Innovation ETF. Bloomberg, at the start of October, said the company made up 11% of the holdings, noting ARK tends to sell shares whenever that stake tops 10%.Както виждаш, Арк продават част от дела си в Тесла, за да ребалансират портфейла,тъй като делът на Тесла е достигнал 11% от общите активи на фонда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Няма такива китайски компании.Тесла е лидер и на китайският пазар.Арк продадоха съвсем малка част от позицията си в Тесла.Не приказвайте общи приказки, дочути по българските медии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Теслата стигна до където може ,от тук нататък има китайски компании които правят коли двойно повече за период спрямо Тесла ,и Тойота както се вижда влиза в играта ,отзад е и Фолксваген ,и още и още ..Не случайно Ark Invest продаде всичките си акции в Тесла преди седмица . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Добре е, че има конкуренция. Но още по-добре ще е като вземем масово да внасяме електрички нови вносове в България. Така и местното население, което масово е свикнало да купува нов внос автомобили, ще може да си купи и нов внос електричка. Сменяш консумативите и караш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар