Бившият изпълнителен директор на американския производител на автомобили General Motors Боб Луц предрича края на Tesla. Днес 85-годишният бивш мениджър, който е работил и за Ford, Chrysler и BMW, призова по време на автомобилен форум колекционерите бързо да си купят Model S на Tesla, „докато колата все още е на разположение", съобщи специализираното издание Automobilwoche.
Луц, чиято автомобилна кариера започва през 1963 г. в GM, смята, че Model S е наистина добър автомобил. По думите му, особено в по-добрите ѝ модификации, става дума за е „една от най-бързите, най-гъвкавите и най-добре спиращите лимузини, които можете да си купите днес".
Но това, което притеснява ветеранът у Tesla, са бизнес практиките на компанията. По думите му те не са обещаващи: главният изпълнителен директор Илон Мъск „така и не разбра, че приходите трябва да са по-високи от разходите", казва Луц. И затова е тотален песимист за бъдещето на Tesla, добавяйки, че тя ще фалира.
В момента компанията се бори с производствени проблеми, свързани с Model 3, който бе предназначен за масовата аудитория. Същевременно пионерът на пазара трябва да се справи с продължителната загуба. Компанията излиза рядко на печалба, понеже Мъск бърза да реинвестира почти всички приходи.
Това не е първият път, в който легендата предрича "катастрофа" за Tesla. Преди три години швейцарецът отново допусна в интервю за изданието Road&Track, че компанията на Илон Мъск може и да не оцелее. „Tesla е компанията, която не мога да разбера. Там работят брилянтни хора, които правят невероятни неща. Именно обаче този новаторски подход към нещата може да прецака всичко и съвсем скоро Tesla да изпадне в огромна беда”, категоричен бе Луц тогава.
Очевидно обаче инвеститорите продължават да вярват в успеха на американската компания. Във вторник цената на акциите отчете лек ръст, като в края на борсовата сесия на Wall Street се повиши до почти 360 долара за брой. По този начин книжата не са много далече от рекордната си стойност от почти 390 долара за брой.


Черно море пусна билетите за мача с Арда за Купата на България
Майка благодари на варненска болница, спасила детето й
Желязков: Демокрацията изисква да чуваме различното мнение, дори когато то не ни харесва
Велосипедистите във Варна с благороден жест към дете
¼ от местата за паркиране в "зелената зона" на Варна са освободени
Инвеститорите в Турция следят 2 ключови решения на централни банки
Слугинажът на ФИФА към Тръмп опорочава красивата игра (и климата)
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 3
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 2
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 1
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Сабаленка категорична: Не иска трансджендър жени да участват в турнирите на WTA
Малки екрани, големи желания: Защо мечтаем за новия iPhone
Заради протеста от 18:00 часа се променя движението в центъра на София
Песков: Руските власти трябва да бъдат предпазливи на фона на заплахите на Киев
Росен Желязков апелира: Нека протестите да бъдат мирни
преди 7 години Тебе май нещо мн ти бърка изотзадзе Мъск...Първо, на Мъск бонусите са нищо на фона на останалата *** по CxO позициите в щатите. Второ, бонусите са му за дългосрочни цели, а не на годишна база, за разлика от 99% от меринджейте (като тоя в статията). Трето, една автомобилна компания да проработи до степен, че да стане концерн... това не е нито за ден, два година работа. Даже и десетилетие може да не стигне, особено след като тръгна да махне ДВГ - нещо, което се е използвало в продължение на век! Какво очакваш за 2-3 години да почне да бълва по милион коли на година ли? То ти за това време няма да можеш да организираш прозиводтсво на милион яйца бре... Та, добре Титане, че ни обясни какъв *** е Мъск. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Както сте я подели, скоро и на 0 ще се научите да делите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Tesla е компанията, която не мога да разбера. Там работят брилянтни хора, които правят невероятни неща.-----няма как да е разбереш, от друго време си когато други неща са били актуални ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Приходите да без значение, важното е да има разходи и съответно нови инвеститори. Едно време беше когато приходите бяха от значение, това е остаряло схващане което ограничава растежа. В наши дни приходите се изместват все повече от нови инвестиции и така растежа се ускорява докато се постигне един устойчив темп. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Тесла няма дя фалира но това вече се случи с Дженерал Моторс и само намесата на американската държава ги спаси от затваряне Мъск прекрасно знае че приходите трябва да бъдат по високи от разходите и това ще се случи когато фабриката в Фримонт Калифорния заработи със пълния си капацитет Търсенето е огромно и е нужно само увеличаване на капацитета за да се задоволи търсенето отговор Сигнализирай за неуместен коментар