Най-големият автомобилен концерн в Европа по размер на пазарния дял Volkswagen Group ще произведе 40 милиона автомобила на новата си „супер платформа“ за електромобили, която ще замени платформите за конвенционални и електрически автомобили, използвани от нейните марки, включително от Volkswagen, Skoda, Seat, Audi и Porsche, съобщава Automotive News Europe.
Автомобилната група ускорява разработването на платформата за мащабируеми системи (SSP), въпреки че едва наскоро наложи своята MEB архитектура за електромобили, предназначени за масово производство, както и платформата PPE за премиум модели.
Архитектурата MEB стои в основата на новото поколение електромобили, като това се отнася и за ID.3 и ID.4, Audi Q4 e-tron и Skoda Enyaq, докато първото превозно средство, използващо платформата PPE ще бъде Porsche Macan, който ще се появи на пазара през 2022 г., както и Audi Q6 e-tron – предвиден за пускане в продажба в началото на 2023 г.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс определи SSP като „супер платформа“ по време на представянето на бизнес плана на концерна „Стратегия 2030“ на 13 юли. Новата архитектура ще „гарантира, че клиентите получават най-добрия продукт и качество на най-добра цена“, изтъква Дийс.
Ръководството на Porsche разкри съмненията си по-рано тази година относно налагането на една-единствена платформа, която да сближи марките в групата, вариращи от Skoda до Porsche. Въпреки това директорът по разработките в концерна Маркус Дюсман, който ръководи и Audi, посочи, че дизайнът на SSP, с различните модули, размери на батериите и дължина на корпуса, ще позволи постигането на диференциация при марките.
„Тук не говорим за един размер, който да се налага при всеки модел. Все още ще можем да отговаряме на нуждите на конкретни превозни средства и изисквания към дадена марка чрез комбинация от различни модули“, посочва Дюсман.
Той се обърна специално към ръководството на Porsche: „Предвид мащабируемостта на модулите, Porsche ще може да предложи специална Performance версия, която ще предлага най-добрите спецификации“.
Според него ще има припокриване между брандовете. „Ще можем да използваме същата комбинация от E3 цифрова архитектура, пакет за автономно шофиране и силов агрегат за базовите модели на Porsche и Performance версиите на Volkswagen“, изтъква Дюсман.
Използването на една платформа би означавало по-лесно интегриране на сложни елементи като софтуер и архитектура за електромобили, което ще донесе на групата ценни икономии на разходите. „Ще намалим сегашната сложност при архитектурата с около 50%. И мисля, че може да разберете какво значи това за нас по отношение на икономиите от мащаба“, посочва Дюсман.
Volkswagen ще инвестира 800 млн. евро в изграждане на ново съоръжение за научноизследователска и развойна дейност във Волфсбург, където ще бъде проектирано ядрото на SSP и нейните модули, споделя Дийс.
В същото време Дюсман посочва, че проектът на Audi Artemis ще „оглави основните модули на SSP, стартирайки от 2025 г.“, включително софтуерната архитектура E3 2.0, която позволява шофиране с четвърто ниво на автономност и нова технология за батерийни клетки.
Проектът включва и нов флагманен автомобил за марките Audi, Porsche и Bentley, като се очаква пазарната реализация да се осъществи през 2025 г. Вторият модел на Audi с архитектурата SSP ще се появи на пазара през 2026 г.


Над 1 милион домакинства в Украйна останаха без ток след руска атака
Стрелба на плаж в Австралия! Убити са 10 човека
Какво ще бъде времето в понеделник?
Водата във варненско село е със завишени ива на нитрати
Започна операцията по изтегляне на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Цените на масло, мляко и сирене се понижават заради "зашеметяващо" производство
Европа опитва да спечели време за автомобилната индустрия, заседнала в настоящето
Уолстрийт пропуска технологиите и залага на традициите за растеж през 2026 г.
Защо натискът за по-силен юан няма да изчезне
Разширяването на НАТО беше добра идея, докато изведнъж не беше
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Volkswagen попадна в капан
Двама задържани след сигнали за изстрели и ранени на плаж в Сидни
Започна операцията по възстановяване и буксировка на танкера "Кайрос"
Украинска атака предизвика голям пожар във Волгоградска област
Плутониевият пъзел на Америка: От реликви от Студената война до амбиции за изкуствен интелект
Коледни декорации „Направи си сам“ – магията на сезона у дома