Германският автомобилен концерн Volkswagen предвижда разходи до 30 млрд. евро за изграждането на планираните в Европа фабрики за акумулаторни клетки и за осигуряване на суровини за тях.
„Говорим за 25 до 30 млрд. евро... включително вертикалната верига за суровини, а не само за фабриките“, каза технологичният директор Томас Шмал в интервю, излъчено в сряда по време на конференцията Reuters Next.
Размерът на разходите зависи от моделите на партньорство, които групата ще сключи с инвеститорите през следващите месеци. Целта е разходите да се разделят наполовина. „Отворени сме да обсъдим модела“, добавя Шмал. За Volkswagen е важно да има достъп до технологията и да контролира времето, разходите и наличността, пояснява той.
VW изчислява инвестициите за всяко предприятие за съхранение на между 1 и 2 млрд. евро. Капацитетите варират от 40 до максимум 80 гигаватчаса - в зависимост от химията и енергозахранването. „Имаме някои естествени ограничения по отношение на наличието на комунални услуги, енергия и вода“, казва Шмал.
За да стане независим от азиатските доставчици, Volkswagen възнамерява да построи шест големи фабрики за батерии в Европа. С изключение на град Шелефтео в Швеция, където групата концентрира производството на първокласни клетки със специалиста по батерии Northvolt, и в Залцгитер недалеч от централата на групата в Долна Саксония - където партньор е Gotion Hightech от Китай, все още няма крайно решение за местоположенията на останалите заводи.
Вероятно ще бъде построен завод в Испания, където е базирано дъщерното дружество на VW Seat. Източна Европа е вариант за четвърта фабрика за клетки. Германия също се надява на още един завод за акумулаторни клетки. На 9 декември Volkswagen възнамерява да приеме инвестиционния си план за следващите пет години, с който базираната във Волфсбург компания има за цел да изпревари Tesla и да стане водещ доставчик на електрически автомобили.
Шмал подчертава, че капацитетът на инсталациите за акумулаторни клетки е само част от уравнението. Volkswagen също така трябвало да осигури достатъчно суровини като литий и никел. Групата възнамерява да сключи партньорства и за тази цел. Очаква се те да бъдат обявени „след няколко седмици". За да осигури суровини, Volkswagen се стреми към комбинация от стратегии - включително възможна инвестиция в минна компания.
Целта е цялата производствена верига да бъде устойчива. За да бъде концернът максимално климатично неутрален най-късно до 2050 г., самото производство на електрически автомобили не е достатъчно. За това е необходим затворен цикъл - от устойчивото снабдяване с материали до производството на акумулаторни клетки, тяхното използване и живота на превозното средство до рециклирането му, пояснява още мениджърът.


Обрат: Управляващите в оставка искат да гласуват редовния бюджет, а не удължения
„Фрапорт Туин Стар“ и IAAC подписаха дългосрочно партньорство за развитие на рекламната дейност на летищата Варна и Бургас
БСП обяви пред президента дали ще участва в разговори за правителство в този парламент
Екшън в парламента! Депутати се псуваха и удряха
Спипаха шофьор да кара на два вида наркотик край Варна
Китайският внос и американските мита удрят българската металургия
Amazon води преговори за инвестиция от над 10 милиарда долара в OpenAI
Яни Лозанов: Пробивът в AI ще дойде от математиката, не от чиповете
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Част от софийското село Долни Богров ще е без вода утре
Зафиров: БСП ще отстоява позицията за редовен бюджет
Малдивите са по-близо отвсякога с Fibank и Mastercard
Василев: Най-наглото гласуване, опитват се да си прокарат крадливия бюджет
Ямайка среща България: Шон Пол се завръща у нас с "Rise Jamaica"