Производството в германската фабрика на Tesla Inc. ще стартира най-рано в средата на март, съобщи местната телевизия RBB. В момента властите все още преразглеждат мерките за безопасност на фабриката.
Говорител на министерството на околната среда на провинция Бранденбург заяви, че „не уточняваме конкретна дата“, но „сме във финалната фаза в процеса на одобрение“.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск написа в Twitter, че ще посети фабриката в Грюнхайде близо до Берлин в средата на февруари.
До момента американският концерн изграждаше завода чрез временни разрешителни за строеж, предоставени от местните власти, като търговското производство не може да стартира без окончателно одобрение.
През миналата година Мъск заяви, че очаква фабриката в Грюнхайде да получи лиценз за търговско производство на Model Y до декември, но бюрократичните пречки и съдебното дело, заведено от местни екологични групи, за използването на вода във фабриката забавиха окончателното одобрение.
Според Tesla съоръжението ще разполага с годишен производствен капацитет от 500 хил. превозни средства. За момента Model Y се внася в Европа от Китай, където концернът разполага с гигафабрика край Шанхай.
Докато компанията очаква да получи зелена светлина на производството за своята германска фабрика, тя записа четвърта поредна година като глобален лидер при продажбите на електромобили.
Tesla успя да достави 936 хил. електромобила по света през миналата година, което представлява ръст от 87% на годишна база, изпреварвайки с голяма разлика втория BYD. Китайският автопроизводител записа впечатляващите 593 878 продажби на електрически коли, като основният двигател тук остава родният пазар. Интересно е да се отбележи, че от въпросните 936 хил. електромобила Tesla е произвела около 470 хил. именно в своя завод в азиатската страна.


Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
преди 3 години Тази Германия е срам за Запада и за пазарната икономика!По този начин се мъчат да помогнат на "димящите" фирми от немско, да догонят Тесла.Но да не забравят, че теслата има и дръжка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години лоби му се вика на описания от теб феномен... и корупция на високо ниво! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тия са уникални.Сърпугът на сестра ми, който е германец и има стаж и в България и в Германия, преди две години се пенсионира.Българските служби обработиха документацията му за три пъти по-къс срок от немските. отговор Сигнализирай за неуместен коментар