България е на 35-о място сред 61 страни в класацията на консултантската компания CBRE за най-желаните международни дестинации от глобалните вериги за търговия на дребно през 2017 г., като се изкачва с една позиция спрямо 2016 г.
Миналата година 28,7% от глобалните вериги за търговия на дребно са присъствали в страната ни, като процентът остава непроменен спрямо 2016 г. България дели 35-то място с Украйна, но изостава от Румъния, Гърция и Унгария, които са съответно на 32-о, 33-о и 34-о място.
София дели 118-о място с Кайро в класацията на най-желаните градове за присъствие на чуждестранните вериги за търговия на дребно. CBRE е изследвала 119 града. 20,7% от глобалните марки са присъствали на пазара в столицата през 2017 г., като делът им също остава непроменен спрямо 2016 г. Въпреки това София губи едно място и остава зад Букурещ, където присъстват 31% от глобалните марки за търговия на дребно и това отрежда на града 60-о място в класацията. Преди столицата са също Атина (28,3% и 69-о място) и Будапеща (28% и 71-о място).
Пловдив също попада в класацията на CBRЕ, като заема 190-о място с 5% от чуждестранните марки, които имат присъствие там. Градът запазва позицията си спрямо 2016 г.
Дубай измества Лондон като най-важната международна шопинг дестинация в света с 62% от глобалните вериги за търговия на дребно, които са присъствали в емирството миналата година. В идните три години на пазара в Дубай ще се появят още над 1,5 млн. кв. м нови търговски площи, с което съществуващият запас ще нарасне с около 50%, прогнозира CBRE..
След Дубай в топ десет попадат Шанхай, Лондон, Абу Даби, Париж, Хонконг, Сингапур, Ню Йорк, Доха и Москва.
За трета поредна година Хонконг остава най-популярният пазар за дебют на чуждестранни вериги за търговия на дребно, като миналата година е приел 86 нови марки. Топ пет допълват Дубай с 59 дебюта, Тайпе с 52, Лондон с 49 и Токио с 46.
Въпреки влошаването на доверието на потребителите пазарът за търговия на дребно в Абу Даби все още привлича множество нови международни вериги и оглавява класацията на най-желаните дестинации при страните. В десетката попадат още Китай, САЩ, Великобритания, Германия, Хонконг, Франция, Сингапур, Катар и Русия.
Американските марки остават най-активни в света от гледна точка на експанзия на чуждестранни пазари, като 19% от веригите за търговия на дребно са навлезли на нов международен пазар миналата година. По-нататък в класацията следват веригите от Италия с 10%, Франция с 10%, Япония с 9% и Великобритания с 8%.
Веригите ресторанти и кафенета са били най-привлекателните категории за международно разширяване с дял от 25% от новооткритите заведения на търговците на дребно в нови страни миналата година.
Ресторантите и кафенетата са съставлявали една четвърт от новите играчи в търговията на дребно в Тайпе, Токио, Пном Пен, Абу Даби и Дубай.
„Ресторантите, наред с модата, винаги са били сред най-привлекателните за износ търговски концепции. Това важи още повече сега, когато собствениците на търговски центрове в света активно използват храните и напитките за създаване на приятни преживявания за клиентите. Тази промяна на търговските центрове се случва в голяма част от Азия и Европа, както и в Северна и Южна Америка“, казва Антъни Буоно, глобален президент на отдел „Търговия на дребно“ в CBRE.
Като цяло трансграничната експанзия на търговците на дребно на нови пазари е намаляла с 2,9% миналата година спрямо нивата от 2016 г. Спадът отразява по-широката тенденция търговците на дребно да вземат решения за откриване на заведения, които се вписват най-добре в комбинираната им мрежа от физически магазини и онлайн операции.


Нов рекорд: Вижте кое е кучето с най-дълъг език в света
Подпалиха колите на жена в София (СНИМКИ/ВИДЕО)
Година затвор за варненски насилник, пребивал майка си и баба си за пари
Какво време ни очаква в петък?
Общината иска пари от Европа, за да осигури доброволците във Варна
Празни супертанкери се надпеварват за суров петрол
Складирането на петрол в Китай замъглява перспективите на търсенето
Новият модел на DeepSeek може отново да разтърси света през 2026 г.
Дезинформацията подкопа COP30 и възможностите за рационален икономически дебат
Най-лошата година за саудитските акции от 10 г. насам стресна трейдърите
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Левски разби "тигрите" от Бистрица и е на 1/4-финал за Купата
Дигиталният свят изкушава! Родители, общувайте с децата си
Unfold the Moment: Глобална премиера на нов безкомпромисен сгъваем смартфон - Huawei Mate X7, и FreeClip 2 с ново ниво на комфорт и елегантност
Почина баскетболният треньор Иван Евстатиев
Гуинет Полтроу и синът ѝ заедно на събитие, Моузес е одрал кожата на баща си