IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Drive-thru обектите стават все по-популярни в САЩ заради пандемията

McDonald's и други вериги за бързо хранене използват стратегията, за да преминат през COVID кризата

12:24 | 09.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Luke Sharrett/Bloomberg</em></p>

Снимка: Luke Sharrett/Bloomberg

Пандемията предизвиква бум в САЩ на често подценяван вид имоти – drive-thru обекти (при които клиентът прави поръчка и получава храната си, без да излиза от колата - бел. ред.), пише Wall Street Journal.

Заведенията за бързо хранене и ресторантите понасят тежък удар от честите ограничения на капацитета от седящи места по време на кризата с COVID-19. Но вериги като Chick-fil-A, McDonald’s и Checkers & Rally’s Restaurants казват, че се радват на ръст на продажбите в обекти с drive-thru ленти, които стават по-популярни по време на пандемията.

„Може да спрете с колата си и да останете социално дистанцирани“, казва Камий Реншо, главен изпълнителен директор на консултантската компания в областта на инвестициите в недвижими имоти B+E.

Дори вериги заведения, които никога не са предлагали drive-thru вариант, се обръщат към него. Shake Shack изгражда първия си drive-thru обект тази година в Орландо, щата Флорида. Градските обекти на базираната в Ню Йорк компания пострадаха тежко от пандемията. Главният изпълнителен директор Ранди Гарути казва, че Shake Shack проучва нови формати с насочването си към предградията, за да повиши продажбите, и цели да изгради осем drive-thru обекта до края на идната година.

Инвестициите в недвижими имоти се надпреварват да завземат дял от процъфтяващия бизнес на drive-thru обектите, казва Дерек Уолтчак, партньор в базираната в Бирмингам, щата Алабама компания Shannon Waltchack, която строи и притежава имоти.

Обект с drive-thru лента обикновено има с 10% до 20% по-висок наем спрямо обект без такъв вариант, отбелязва той.

Shannon Waltchack иска да разшири портфейла си, така че половината от имотите й да включват drive-thru или формати, които позволяват строителството на ленти, допълва Уолтчак. Седем от 40-те обекта на компанията в момента имат drive-thru.

Drive-thru обектите са търсени отчасти заради ниската им цена. Много местни власти налагат ограничения върху лентите в новите обекти. Кандидатите често трябва да получат одобрение за промени в градоустройствените правила, което може да е трудно, ако възникнат притеснения за потенциални задръствания и замърсяване на въздуха.

На някои drive-thru локации дългите опашки от автомобили предизвикват оплаквания от съседни бизнеси, че клиентите им не могат да влязат на паркинга.

„Определено предлагането не е достатъчно“, отбелязва Уолтчак.

Обектите с drive-thru ленти бяха много търсени още преди пандемията, но сега търсенето стана по-изразено, казва Дейвид Оркин, изпълнителен вицепрезидент в консултантската компания CBRE, който отговаря за ресторантите.

Миналата година Оркин и неговият екип направили списък с потенциални drive-thru обекти. Те се свързали със собственици на молове и търговци на дребно, които притежават имотите им и поискали паркинги, които могат да приемат drive-thru ресторант. Списъкът, който включвал фалирали ресторанти, сега наброява около 4000 имота, въпреки че много от тях ще изискват одобрения за промени в градоустройствените правила.

Някои вериги ресторанти, които вече разчитат на drive-thru ленти, планират разширяването им отчасти за да могат да отговорят на ръста на дигиталните поръчки. Burger King, част от Restaurant Brands International, обяви през септември планове за бъдещи ресторанти с тройни drive-thru ленти. Една от лентите ще бъде запазена за клиенти, които са направили поръчка онлайн.

Chipotle Mexican Grill проучва сходна стратегия. Компанията планира да добави 200 локации тази година, като много от тях ще предлагат на клиентите варианта да вземат дигитални поръчки чрез drive-thru ленти, които компанията нарича Chipotlanes.

Starbucks съобщи през декември, че очаква да открива около 800 обекта на година, особено в предградия, с drive-thru ленти. Компанията обяви през януари, че обектите с такива ленти са генерирали половината от нетните приходи от продажби през тримесечието до декември, което е ръст с над 10% спрямо нивата преди пандемията.

Брокери твърдят, че може да е по-лесно да се намерят локации за по-малки обекти, които имат малко или никакви седящи места вътре, като имотите на Checkers & Rally’s. Тази компания вече удвои drive-thru лентите си в 726 от 843-те си локации. Тя съобщи, че иска да прибави 55 ресторанта тази година спрямо 36 през 2020 г.

Някои сгради може да изискват площ от едва 93 кв. м, казва Кристен МакДоналд, вицепрезидент на отдел „Строителство“ в Checkers & Rally’s.

„Можем да се вместим на по-малко място. Това ни позволява да бъдем доста гъвкави“, отбелязва тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още