IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германският дискаунтер Aldi тества китайския пазар с магазини в Шанхай

Продажбите на храни онлайн в народната република са се увеличили с около 50% през миналата година

16:10 | 30.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Германският търговец на хранителни стоки Aldi отваря първите си два обекта в Китай - в Шанхай. Въпреки че Aldi Süd продава онлайн на китайския масов пазар от 2017 г., следващия петък ще бъдат отворени два обекта в източнокитайския пристанищен метрополис, заяви пред DPA Aldi China. Магазините ще предлагат местни и вносни стоки - от говеждо месо и мляко директно от Австралия, до готови ястия, съобщава дискаунтърът.

Първите клонове ще бъдат отворени в Jing'an Sports Mall и Gumei Life Plaza в квартал Мънхън. Досега Aoleqi, както се нарича Aldi на китайски, продаваше стоките си в Китай само онлайн чрез голямата платформа за търговия Tmall. Десет магазина ще бъдат отворени тази година, съобщиха китайските медии, цитирани и от Lebensmittel Zeitung и manager magazin.

„Това е още една стъпка в състезанието между Aldi и Lidl по целия свят", казва експертът по търговията на дребно Матиас Квек от LZ Retailytics пред DPA. Според него Aldi Süd се опитва да компенсира забавения си старт в Азия, но извън Европа безспорно е по-напред - в САЩ и Австралия.

Въпреки това традиционният бизнес в Китай не е нещо обичайно за германската компания, твърди експертът. "Вероятно първоначално са предпазливи и тръгват с малко клонове, за да тестват концепцията. Ако се окаже успешна, Aldi Süd ще може да инвестира сериозно в разширяването в най-кратък срок", каза Квек.

Също така германският пионер в дискаунт сектора се представя в Китай значително по-имиджово от обичайното, съобщава Lebensmittelzeitung. Aldi разчита предимно на обичаните от китайците вносни стоки. Чрез този фокус веригата може да се обърне към по-богатата клиентела. В този смисъл бизнесът в Китай не може да се сравнява с масовия бизнес на дискаунерите в други страни, пояснява медията.

Както пише Lebensmittelzeitung, целта в средносрочен план са 50 и 100 обекта в централните икономически зони. Мanager magazin съобщава, че водещият магазин в Шанхай ще предложи на китайските клиенти в допълнение към обичайните продукти на Aldi и прясна риба от водещи производители.

Големи чуждестранни вериги супермаркети, като Carrefour или Walmart, отдавна са представени в Китай, като се приспособяват към китайските вкусове. Американската верига Walmart стартира бизнеса си в народната република през 1996 г. и днес управлява повече от 400 супермаркета. Френската компания Carrefour има над 230 магазина. Въпреки това продажбите на дребно в Китай се пренасочват силно към интернет - продажбите на храни онлайн са се увеличили с около 50% през миналата година.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:30 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още