IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Metro обмисля да се раздели с мажоритарния дял от бизнеса си в Китай

Германската верига за бързооборотни стоки може да продаде 80% от бизнеса си на местен партньор

10:34 | 01.02.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Германската верига за бързооборотни стоки Metro AG обмисля да продаде мажоритарния дял от бизнеса си в Китай на местна компания, съобщиха запознати източници, цитирани от Bloomberg.

Компанията иска да продаде 80% от китайския си бизнес, като в същото време запази значителен миноритарен дял, ако бъде отправено привлекателно предложение, допълниха източниците, пожелали да останат анонимни. Очаква се продажбата да бъде осъществена през февруари или март след празниците около Китайската нова година, уточниха източниците.

Окончателният дял, с който ще се раздели Metro, ще зависи от офертите, а сделката може да включва и притежаваните от компанията имоти в страната, разкриха двама от източниците. Компанията е завършила прегледа на китайските си операции, който започна през юни, и е решила да продаде контрола на местен партньор, допълниха те.

Бизнесът на Metro Cash & Carry в Китай включва 95 магазина и през финансовата 2017-2018 г. донесе приходи от 2,7 млрд. евро (3,1 млрд. долара), сочат данни от сайта на компанията. Тя е избрала Citigroup и JPMorgan Chase & Co. да направят прегледа на китайския й бизнес, съобщиха миналата година запознати източници.

Говорител на Metro заяви, че компанията е в начален етап на търсене на нови стратегически партньорства за китайския си бизнес и се обръща към партньори, за които смята, че ще разширят съществуващия й капацитет като търговец на едро. След като бъдат подбрани „сериозно заинтересовани партньори“, компанията ще започне разговори за мащаба на споразуменията, въпреки че няма да коментира конкретни имена или времева рамка, допълни говорителят.

Metro работи и по продажбата на операциите си в търговията на дребно, тъй като не успява да отговори на конкуренцията на дискаунтъри като Aldi  и Lidl. Главният изпълнителен директор на компанията Олаф Кох заяви през декември, че очаква бизнесът да бъде продаден в идните четири до шест месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:22 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още