Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) заяви в понеделник, че ще реформира начина, по който сертифицира новите самолети в съответствие със законодателството, прието от Конгреса след двете фатални катастрофи с Boeing 737 MAX, при които загинаха 346 души, съобщава Ройтерс.
Американските власти одобриха мащабни реформи в законодателството, подписано в неделя от американския президент Доналд Тръмп, което засилва надзора на FAA върху производителите на самолети, изисква разкриване на критична информация за безопасността и предоставя защита на лица, които съобщават за нередности в това отношение.
FAA заяви, че „ще работи за прилагане на промените, както е указано от Конгреса. Администрацията се ангажира с непрекъснато подобряване на безопасността в авиацията и с усъвършенстване на нашата организация, процеси и култура", изтъкват от FAA.
Сенаторът републиканец Роджър Уикър, председател на Комисията по търговията, заяви, че законът „ще наложи мерки за защита срещу производителите, оказващи ненужен натиск върху служителите по време на процеса на сертифициране“.
Според Уикър законът "трябва да помогне за възстановяване на културата на безопасност във FAA".
Проучване на FAA, публикувано през август, установи, че някои служители по безопасността съобщават, че са изправени пред „силен” външен натиск от страна на авиоиндустрията, сигнализирайки, че агенцията невинаги дава приоритет на въздушната безопасност.
FAA прекрати забраната за полети на самолетите 737 MAX през миналия месец. Популярният модел на Boeing ще възобнови търговските пътнически полети в САЩ във вторник, когато American Airlines ще започне да използва MAX по маршрута Маями-Ню Йорк.
FAA трябва да докладва пред Конгреса за изпълнението на препоръките, издадени след катастрофите на 737 MAX.
Законът отменя правилата, позволяващи на служителите на FAA да получават бонуси или друг финансов стимул въз основа на спазването на графиците за сертифициране или съответните квоти.
Новите мерки разрешават гражданските наказания срещу надзорните органи на производителите на авиационна техника, които пречат на служителите, действащи от името на FAA, като в същото време предоставят нови ресурси на FAA за добавяне на технически персонал.
САЩ не са регистрирали фатална самолетна катастрофа със самолет на пътническа авиокомпания от февруари 2009 г., като в този период е отчетен само един смъртен случай при инцидент с въздушен превозвач. Според FAA основна причина за рязкото намаляване на фаталните инциденти се дължи на новите програми за обмен на информация в цялата авиационна индустрия, които насърчават споделянето на данни.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“