Новият изпълнителен директор на Boeing очаква производството на сдобилия се с печална слава модел 737 Max да бъде подновено до няколко месеца. Това трябва да стане дори преди самолетите да получат повторно разрешение за изпълнение на полети.
След като производството на модела бе спряно този месец Boeing и неговите доставчици „бавно, с постоянство“ ще се върнат към нормалните темпове вероятно в началото на април, заяви Дейв Калхун в сряда, цитиран от Bloomberg. Компанията предупреди своите клиенти по-рано тази седмица, че моделът Max е малко вероятно да се върне във въздуха преди средата на годината.
„Производството ще се поднови месеци преди този момент през юни, тъй като трябва да възобновим тази линия отново“, каза Калхун пред репортери в първата си пресконференция, след като пое кормилото на самолетопроизводителя на 13 януари. „Веригата на доставки ще бъде подновен дори преди това“, посочи той.
Желанието на Boeing да поднови производството преди моделът да е получил регулаторно одобрение за полети, говори, че компанията не се притеснява за преодоляването на оставащите препятствия. Базираният в Чикаго производител се натъкна на редица трудности в опитите си да получи зелена светлина за повторното връщане във въздуха на 737 Max. Моделът е на земя от март, след като в рамките на няколко месеца два летателни апарата от модела станаха причина за две тежки катастрофи с общо 346 загинали.
Акциите на компанията изтриха част от загубите си по време на пресконференцията на Калхун, но въпреки това завършиха сесията във вторник със спад от 1,4% до 309 долара за акция в Ню Йорк.
Калхун, който е дългогодишен член на Управителни съвет на Boeing, се опитва да се разграничи от своя предшественик Денис Мюленбург. Новият ръководител признава, че компанията допуснала грешки в миналото, като според него на моменти тя дори е била „своят най-лош враг“. Той също така посочи, че кризата с модела Max е разклатила доверието в компанията сред нейните собствени служители.
Въпреки това оптимизмът надделява и Калхун очаква производителят да се съвземе от кризата. Засега компанията няма планове да намалява дивидента си и залага на Max. Според него ребрандирането на модела би било „глупаво“.
Несигурността за акционерите в Boeing остава, особено през тази седмица, след като компанията отложи с няколко месеца срока, в който очаква моделът Max да полети отново.
„Това просто е основаваща се на реалността прогноза. Не се опитвам да бъда умерен“, каза Калхун.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола