IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Български инфлуенсъри получават и по 5 000 – 10 000 лв. на публикация

Въпреки това традиционно цената за платена публикация е между 300 и 500 лв. у нас, твърди интернет предприемачът Велизар Величков

14:31 | 01.08.19 г. 5
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Инфлуенсърите като професия стават все по-модерни и това е един от начините популярните личности в социалните мрежи да капитализират от влиянието си в интернет. В България има хора, които получават по 10 000 лв. за платена публикация, докато в САЩ и развитите европейски страни различни популярни личности прибират милиони на годишна база. Това каза интернет предприемачът Велизар Величков в сутрешния блок „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„В западните държави и САЩ има инфлуенсъри, които годишно изкарват стотици и дори милиони долари. В България има хора, които получават по 5 000 – 10 000 лв. на публикация, но традиционно цената за платена публикация е между 300 и 500 лв“.

Най-успешният инфлуенсър у нас е Лазар Ангелов, който има над 15 млн. последователи във Facebook и повече от 6 млн. в Instagram, коментира Величков. 

„Водещият критерий за сумите са последователите от една страна и от друга – активността на въпросните последователи. Рекламодателите могат да проверят това, като отворят профила на даден инфлуенсър и видят до каква степен една публикация предизвиква реакции. Ако ангажираността на последователите е 20-25%, това е страхотно. Ако е под 10%, това е проблем“.

Най-лошото нещо за един инфлуенсър е той да стане досаден за аудиторията си, смята гостът. Това става лесно, когато не се спазва западната етика за баланс от 10% рекламно съдържание в публикации и когато не се подбират правилно рекламодателите спрямо аудиторията.

„Ефективността на този тип реклама се следи най-лесно в електронната търговия. Добавят се т. нар. UTM тагове, които определят дали щракванията от дадена публикация водят към съответния сайт и дали тези щраквания водят до продажби. Компаниите, които не търгуват онлайн, разчитат на т. нар. „ауеърнес“. Компанията ще получи маркетинг пред едни маси, които биха могли да се интересуват от този бранд. Но това е много по-трудно измеримо“.

Какви са тенденциите в инфлуенс маркетинга и дали има регулации в бранша може да научите от видеото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:22 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 2
forumche
преди 4 години
Ако искате да създадете първият си сайт сам самички безплатно вижте как тук kakdasinapraviasait.com
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 1
cum on ABBA face
преди 4 години
https://theimperfective.com/russia/115639183/awkward-photos-from-mother-russia/3/?type=7
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 6
cum on ABBA face
преди 4 години
на НАВАЛНИ можеш да му чешиш...........ците.аре чиба
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 11
michaelis12
преди 4 години
мда, поне да ми плащаха ве да го *** я глей ти на Стоен & Co тролската им клиника от де се финансира .... :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 15
ABBA
преди 4 години
Поне не се крият.За Навални и партньори в Русия им сипват повече,но през биткойн.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 14
studioaa
преди 4 години
Това, за което говорите в статията се нарича с*о*р*о*с*о*и*д*и на български и вие даже сте го цензурирали. Има даже такива медии - вестник "музикал" и вестник "вечерник" и сайта "onnews"...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още