Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Български инфлуенсъри получават и по 5 000 – 10 000 лв. на публикация

Въпреки това традиционно цената за платена публикация е между 300 и 500 лв. у нас, твърди интернет предприемачът Велизар Величков

Български инфлуенсъри получават и по 5 000 – 10 000 лв. на публикация

Снимка: Ройтерс

Инфлуенсърите като професия стават все по-модерни и това е един от начините популярните личности в социалните мрежи да капитализират от влиянието си в интернет. В България има хора, които получават по 10 000 лв. за платена публикация, докато в САЩ и развитите европейски страни различни популярни личности прибират милиони на годишна база. Това каза интернет предприемачът Велизар Величков в сутрешния блок „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„В западните държави и САЩ има инфлуенсъри, които годишно изкарват стотици и дори милиони долари. В България има хора, които получават по 5 000 – 10 000 лв. на публикация, но традиционно цената за платена публикация е между 300 и 500 лв“.

Най-успешният инфлуенсър у нас е Лазар Ангелов, който има над 15 млн. последователи във Facebook и повече от 6 млн. в Instagram, коментира Величков. 

„Водещият критерий за сумите са последователите от една страна и от друга – активността на въпросните последователи. Рекламодателите могат да проверят това, като отворят профила на даден инфлуенсър и видят до каква степен една публикация предизвиква реакции. Ако ангажираността на последователите е 20-25%, това е страхотно. Ако е под 10%, това е проблем“.

Най-лошото нещо за един инфлуенсър е той да стане досаден за аудиторията си, смята гостът. Това става лесно, когато не се спазва западната етика за баланс от 10% рекламно съдържание в публикации и когато не се подбират правилно рекламодателите спрямо аудиторията.

„Ефективността на този тип реклама се следи най-лесно в електронната търговия. Добавят се т. нар. UTM тагове, които определят дали щракванията от дадена публикация водят към съответния сайт и дали тези щраквания водят до продажби. Компаниите, които не търгуват онлайн, разчитат на т. нар. „ауеърнес“. Компанията ще получи маркетинг пред едни маси, които биха могли да се интересуват от този бранд. Но това е много по-трудно измеримо“.

Какви са тенденциите в инфлуенс маркетинга и дали има регулации в бранша може да научите от видеото.

гледано: 9014   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

1
 
0
 
6
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
Ако искате да създадете първият си сайт сам самички безплатно вижте как тук kakdasinapraviasait.com
1
 
0
 
5
cum on ABBA face до: ABBA
преди 1 година
https://theimperfective.com/russia/115639183/awkward-photos-from-mother-russia/3/?type=7
6
 
2
 
4
cum on ABBA face до: ABBA
преди 1 година
на НАВАЛНИ можеш да му чешиш...........ците.аре чиба
11
 
9
 
3
преди 1 година
мда, поне да ми плащаха ве да го *** я глей ти на Стоен & Co тролската им клиника от де се финансира .... :))
15
 
11
 
2
преди 1 година
Поне не се крият.
За Навални и партньори в Русия им сипват повече,
но през биткойн.

Още от Социални мрежи
Microsoft потвърди интереса си към TikTok