Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

YouTube увеличава усилията си в битката срещу фалшиви новини

Платформата ще излъчва хедлайни и кролове от водещи медии

YouTube увеличава усилията си в битката срещу фалшиви новини

Снимка: Ройтерс

Потребителите на видео платформата YouTube ще виждат в бъдеще някои нови функции, които да помогнат за ограничаване на фалшивите новини. Това обяви компанията майка на Google Alphabet в публикация в корпоративния си блог.

YouTube възнамерява да показва по-забележимо видеоклипове с надеждни източници на новини. Това ще се случва предимно в ситуации, в които новината все още не е напълно ясна и бързо се разпространяват слухове, например непосредствено след природно бедствие или след престрелки.

Досега в подобни случаи YouTube често имаше проблеми: например скоро след нападение в Лас Вегас с десетки смъртни случаи и многобройни ранени на видно място за много потребители на YouTube се появиха съмнителни видеоклипове. Във видеата, наред с други неща, се разпространява теорията, че нападението по време на на фестивал на провинциалната музика не се е случило, а кадрите са показвали актьори, които са изиграли всичко това.

Още по темата

Тъй като е било необходимо време за създаване на видеоклиповете, YouTube възнамерява в бъдеще да залага на кратки информативни текстове (кролове и хедлайни, б. ред.) от установени медии. Те трябва да информират незабавно след събитието за случилото се и за текущото състояние. Текстовете трябва да се показват в резултатите от търсенето на видеоклипове. 

YouTube показа примерна снимка с текст от американския вестник USA Today. Освен това YouTube ще предупреждава потребителите, че новината все още е объркваща и не е известна цялата нужна информация.

Остава неясно кои новинарски източници YouTube ще счита за надеждни. Дефиницията е "плаваща", но в никакъв случай не би трябвало да се взема предвид само популярността, пояснява мениджърът на YouTube Ниъл Мохън. Според Мохън 10 000 служители на Google ще следят резултатите от търсенето в целия свят и ще намират надеждни канали в YouTube.

Видео платформата също така обяви, че сумата от 25 млн. долара ще бъде вложена в следващите няколко години за борба с дезинформацията. Част от парите ще са предназначени за новинарски организации по целия свят, за да могат да изградят те функционираща видео услуга.

От доста време насам YouTube има проблеми с големите рекламодатели. През последните няколко години редица компании се оплакаха или намалиха редовните си рекламни резервации, тъй като рекламите им са се появявали пред проблемни видеоклипове, независимо дали те са пълни с език на омразата или са видеоклипове с конспиративни теории. YouTube откликна на тези проблеми с корекции на правилата за осигуряване на приходите. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Марк Бениоф: Facebook е като цигарите