Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Инвеститори дават Lyft на съд заради IPO-то

Компанията е подвела инвеститорите за позицията си на пазара, проблемите с безопасността на велосипедите си и някои трудови въпроси

Инвеститори дават Lyft на съд заради IPO-то

Снимка: Ройтерс

Американската компания за споделени пътувания Lyft е дадена на съд от инвеститорите си заради първичното публично предлагане.

Съдебното дело също така посочва ръководителите на Lyft и банковите застрахователи като ответници по делото, предава Ройтерс.

В съдебния иск се твърди, че Lyft е подвела инвеститорите за позицията си на пазара, проблемите с безопасността на велосипедите си и някои трудови въпроси.

Делото, заведено във федералния съд в Сан Франциско, твърди, че фалшивите и подвеждащи изявления на Lyft са завишили цената на акциите на компанията и че инвеститорите губят пари, когато цената падна.

Подобни съдебни дела са често срещани при новите публични компании и зачестяват след финансовата криза от 2008 г., показват данни на Cornerstone Research. Повечето от тях са прекратени или се преустановяват с извънсъдебни споразумения – съдебните изпълнения са изключително редки.

Още по темата

Стандартното твърдение е, че мениджърите и поемателите на компанията надвишават перспективите ѝ, което води до загуби на инвеститори, когато истината излезе наяве и акцията потъне.

Lyft бе обвинен в две почти идентични съдебни жалби, подадени на 16 април за преувеличаване на перспективите в своя проспект, когато е заявила, че пазарният ѝ дял в САЩ е 39%. И в двете съдебни дела ищците също така обвиняват компанията за провала ѝ да съобщи на инвеститорите, че ще изтегли повече от 1000 велосипеда в програмата си за наемане на това превозно средство. Lyft отказва да коментира съдебните дела.

Преди две седмици компанията за споделено пътуване прогнозира, че загубите ѝ ще достигнат своя пик през тази година, тъй като е затегнала контрола над разходите и е започнала да получава повече приходи от всеки клиент. Дни преди борсовия дебют на по-големия й конкурент – Uber, загубата на компанията достигна 1,1 млрд. долара. "Окуражени сме от силата на нашия основен бизнес и виждаме ясен път към рентабилност при услугите за споделено пътуване", каза главният финансов директор на Lyft Брайън Робъртс.

Lyft обеща да излезе на печалба от основния си бизнес, без обаче да се ангажира с конкретни срокове. Компанията преди това е предупреждавала регулаторите, че "може никога да не излезе на печалба", тъй като инвестира значително в автономни коли, услуги за отдаване на скутери под наем и други начинания. Растежът както на Lyft, така и на по-големия й конкурент - Uber, се забавя и инвеститорите обръщат повече внимание на това, което компаниите трябва да направят, за да излязат на печалба. Те са несигурни как да интерпретират представянето на компанията, тъй като акциите ѝ са поевтинели с около 30% след борсовия ѝ дебют на 29 март.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Най-голямата грешка на Бил Гейтс