Nike отчете рекордни тримесечни приходи от продажби, надхвърлящи 12 млрд. долара, за първи път в своята 50-годишна история. Това се случи благодарение на по-голямото потребителско търсене на маратонки и спортно облекло в Съединените щати през пролетта, пише Wall Street Journal.
Приходите за тримесечието, завършило през май, са се увеличили почти два пъти до 12,34 млрд. долара спрямо 6,31 млрд. долара година по-рано, когато приходите бяха под натиска на разпространението на коронавируса. Директните продажби на Nike – продуктите, поръчани чрез нейните приложения, магазини или в собствените ѝ магазини, са се изкачили със 73 на сто до 4,5 млрд. долара.
Цената на акциите на компанията се повиши с 12 на сто по време на следборсовата търговия, след като приходите и печалбата се оказаха по-високи от прогнозите на Wall Street. Нетната печалба на Nike е достигнала 1,5 млрд. долара в сравнение с нетната загуба от 790 млн. долара през същото тримесечие на миналата година.
„Това са времената, в които силните брандове могат да станат още по-силни, а с всяко тримесечие това става все по-ясно“, коментира главният изпълнителен директор Джон Донахю.
По време на пандемията много професионални и млади спортисти не можеха да тренират както преди. Nike временно затвори своите магазини и продължи да плаща на своите служители. Тя заложи на дигиталните продажби, докато потребителите бяха принудени да прекарват повечето си време у дома.
След като хората се върнаха към пазаруването във физически магазини, а спортните събития бяха възобновени, приходите се увеличиха със 141 на сто в Северна Америка през последното тримесечие. Продажбите в региона са скочили с 29% спрямо същия период на 2019 г.
Nike се е справила доста по-добре и в Китай, отколкото смятаха доста инвеститори, които се опасяваха от призивите в страната за бойкот на глобални марки заради коментарите, които направиха за предполагаемите нарушения на правата на човека в Синдзян. Приходите от продажби в Китай, Тайван, Хонконг и Макао са се увеличили със 17% до 1,9 млрд. долара през тримесечието.
Директори на компанията твърдят, че очакват приходите да нараснат с над 10% и да надвишат 50 млрд. долара в рамките на фискалната година, която започна през юни, след като през тъкмо приключилата предходна фискална година нараснаха с 19 на сто.
Освен това те очакват маржовете на печалба да се увеличат, тъй като компанията продава повече продукти директно на потребителите. Компанията твърди, че очаква директните продажби да достигнат около 60% от общите през 2025 г. спрямо 40% досега.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска