Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Телекомуникации

SoftBank планира да продаде 5% от японския си телеком

Компанията се нуждае от парите за програмата за обратно изкупуване на акции

SoftBank планира да продаде 5% от японския си телеком

Снимка: Архив Ройтерс

SoftBank Group обяви, че планира да продаде 5% от своя телеком SoftBank Corp., който в момента е на стойност 3,1 млрд. долара. Това е част от програмата на групата за набиране на 41 млрд. долара чрез продажбата на активи, предава Ройтерс.

Продажбата на 240 млн. акции на все още неопределена цена трябва да приключи на 26 май и ще остави SoftBank Group с 62,1% дял в третия по големина телекомуникационен оператор в Япония.

Още по темата

Акциите на SoftBank завършиха търговията с 0,8% понижение на цената преди обявяването на новината за продажбата.

SoftBank се нуждае от средства за своята рекордна програма за обратно изкупуване на акции, която има за цел да подкрепи стойността на книжата, ползвани от главния изпълнителен директор Масайоши Сон като обезпечение по заеми, тъй като технологичните инвестиции на компанията не се представят особено добре напоследък.

В момента SoftBank води преговори за набирането на 20 млрд.долара чрез продажбата на част от дела ѝ в T-Mobile US, писа по-рано тази седмица Wall Street Journal.

Освен това конгломератът обяви в понеделник, че планира да набере 1,25 трлн. йени, като монетизира част от дела си в китайския гигант Alibaba Group Holding чрез деривативни договори.

Тази година SoftBank отчете рекордна годишна оперативна загуба, след като инвестициите на нейния Vision Fund, който е на стойност 100 млрд. долара, показват лоши резултати. Сон е принуден да продава основни активи от портфолиото си, за да поддържа счетоводния баланс и да си върне инвеститорското доверие.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Телекомуникации
Дигиталната трансформация на бизнеса – мисията е възможна!