Способността на Азия да финансира инфраструктурни проекти не успя да върви в крак с бързоразвиващите се нужди на региона, но пазарните участници са оптимистично настроени за Азиатската банка за инфраструктурни инвестиции (AIIB), която може да даде необходимия тласък.
"Инфраструктурните проекти са бавни, защото не са рентабилни поради високите рискове. Строителните компании също имат ограничена възможност за набиране на средства от капиталовия пазар. Поради тази липса на финансова подкрепа много инфраструктурни проекти все още не могат да продължат", заяви пред CNBC Лу Мун, председател на консултантската компания Surbana Jurong.
Oценяваната на 50 млрд. долара AIIB, която има за цел да подкрепи развитието на инфраструктурата в азиатските страни с ниски и средни доходи, получи ентусиазирана подкрепа от повече от 50 държави.
Въпреки това САЩ и съюзникът им Япония останаха далеч от водения от Пекин икономически проект, който се разглежда като съперник на базираната в САЩ Световна банка, както и на Международния валутен фонд (МВФ) и Азиатската банка за развитие (ADB), които са водени от съответно Европа и Япония.
Според данни на ADB бързоразвиващият се регион ще се нуждае от инвестиции в инфраструктура от около 8,22 млрд. долара през настоящото десетилетие, тъй като мащабът и разнообразието се покачват с оглед на фактори като бързата урбанизация.
Настоящите международни финанси остават недостатъчни, показват статистическите данни на Института за световните ресурси. През финансовата година, която приключва на 2014 г., общите разходи на Световната банка за инфраструктура бяха 24,2 млрд. долара, а общите разходи на ADB във всички сектори – едва 21 млрд. долара.
"Липсва ни много в инфраструктурата, технологиите, а също и при капиталите... Сега очевидно има подем и икономическият растеж е около 5%", каза С.Д. Дармоно, президент на индонезийската компания за строителство на промишлени имоти Jababeka.
"Така че ние се нуждаем от много финансиране от чужбина... Инфраструктурата е нещо много обществено, така че възвръщаемостта е малка и отнема много време", добави той.


Без ток във Варна на 8 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (8 декември)
Виц на деня - 8 декември
Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Банско е най-предпочитан от студентите, от 129 до 229 лв. са пакетите
Кризата с боклука в столичния район "Люлин" се превръща в бедствие СНИМКИ
Заради мутирал грипен щам се пълнят болниците на Острова
Трима души са загинали в катастрофи за денонощието
преди 10 години Европа е вече развит континент отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години " Азиатската инфраструктурна банка ли е решението за бързоразвиващия се континент?"Странно, защо се правят опити за внушение, че "решение" е в Единствено число? Защо е това зомбиране /и тук/, след като от нас Азия изобщо НЕ зависи?И, ако тя е "бързоразвивящият се континент", Европа каква е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар