Новият френски министър по околната среда заяви в понеделник, че почти една трета от ядрените реактори в страната може да бъдат закрити съгласно планове за намаляване обема електричество, произвеждано от ядрена енергия, съобщава AFP.
През 2015 г. преди доминираният от социалистите парламент прие закон, който задължава правителството да намали дела на електричеството, генерирано от ядрена енергия, от около 75% до 50% до 2025 г.
„Всички можем да видим, че за да постигнем тази цел, ще трябва да закрием определен брой реактори“, каза министърът на околната среда Никола Хюло за радио RTL.
“Може би ще става въпрос за до 17 реактора, но трябва да проучим въпроса“, заяви той.
Хюло бе избран за министър на екологичния преход в правителството на 39-годишния центристки президент Еманюел Макрон, избран през май.
Франция има 58 ядрени реактори, оперирани от държавната EDF, която произвежда една от най-евтини електроенергии в Европа.
Страната печели около 3 млрд. евро годишно от износ към съседните страни.
Ядрената енергийна мрежа преди бе повод за национална гордост, но подкрепата за нея започна да спада след ядрената катастрофа във Фукушима в Япония през 2011 г. Правителството иска да насърчи прехода към технологии за възобновяема енергия.
Много от централите са построени през 70-те и 80-те в отговор на ценовите шокове при петрола.
Обикновено те се сблъскват с продължителни процеси за проверка на безопасността, сериозни инвестиции и политически предизвикателства, за да бъде удължен живота им на експлоатация.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?