Брюксел одобри Оперативна програма „Транспорт“ за периода 2014-2020 г. Средствата по нея са за близо 4 млрд. лв. Това съобщи министър-председателят Бойко Борисов след срещата си с председателя на Европейската комисия (ЕК) Жан-Клод Юнкер, предава правителствената пресслужба.
„Само за 10 дни работа на кабинета можем да кажем, че само днес близо 4 млрд. лв. отиват за инфраструктурата на България“, посочи премиерът. Той заяви, че според новата програма 800 млн. евро са предназначени за пътища и като пример даде магистралите Струма и Хемус и тунела под Шипка.
За софийското метро са предвидени 400 млн. евро, а за железниците – 1,6 млрд. лв. Борисов обясни, че АМ Хемус сега се финансира до Ловеч, а след това ще започне и вторият етап. Той заяви, че на АМ Струма се финансира целият ЛОТ, а също така и тунелът под Шипка.
По-рано премиерът се срещна с министър-председателя на Великобритания Дейвид Камерън. Двамата са обсъждали енергийните проекти на Стария континент.
„В Европейската народна партия внимателно разгледаха картите с газовите коридори и това, което им обясних - и за газовия хъб, но и за възобновяването на вариантите, ако минава действително газопроводът през Турция, да се възобнови трасето „Набуко-Запад“, което е абсолютно възможно“, заяви Борисов след срещата, цитиран от правителствената пресслужба.
„Всички много сериозно гледат на проблема в България, на това, че сме поставени в неизгодна ситуация. От една страна енергийна зависимост - най-скъпа цена на газа, в същото време арбитражи за стотици милиони“, посочи премиерът.


НС прие на първо четене бюджета на общественото осигуряване
Празнични безплатни пешеходни обиколки ще се проведат във Варна
България въвежда постоянна забрана за улов на есетрови риби в река Дунав и Черно море
39 пожара гасиха огнеборците в страната за изминалото денонощие
16 души са ранени във "войната" по пътищата за последното денонощие
Биткойн пада под $90 000 след намалението на лихвите от Фед
Българският бизнес мисли за отбрана и няма да вдига ударно заплати през 2026 г.
„Мълчаливи несъгласия“ изострят разделението във Фед след намалението на лихвите
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Мексико въвежда мита до 50% за китайски и азиатски стоки
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
ПСС: Добри са условията за туризъм по планините
Община Бобошево е осъдена на 5000 лв. обезщетение за ухапване от куче
Ерика Кърк: Дъщеря ни няма търпение да отиде в рая, за да види баща си
Радостин Василев: Слави и БСП да декларират, че ще напуснат управлението
преди 10 години Като гледаме колко се е иновирало БДЖ-то по ОП 'Транспорт' -всеки момент направо ще процъфти, особено с нереформираната и доказано неефективна от десетилетия структура на организация от транспортно-некомпетентни лица на хранилка в компанията.Ж.п.-то може и да има някакви социални функции, но тези функции при всички положения не са за служителите -да си прекарват безпроблемно остатъка от трудовия стаж до пенсиониране и да формират база за скрита безработица в компанията и след пенсиониране. И защо в BG няма Оперативна програма 'Енергийна ефективност и зелени енергии' както в Гърция, или 'Екология и енергетика' както в Унгария, или 'Енергийни технологии и инициативи' както някои други са си спретнали по Кохезионния фонд?Даже може да се направят и оперативни програми 'Енергетика и енергийна инфраструктура' или 'ИКТ и ИКТ инфраструктура' -обаче как и от кого, като някои са повече ангажирани да защитават с/у комисионни интересите на руската мафия в BG, отколкото интересите на самата BG отговор Сигнализирай за неуместен коментар