Продажбите на Apple Watch са се понижили с 55% през второто тримесечие на 2016 г. спрямо същия период на миналата година, когато продуктът бе пуснат в продажби, показва нов доклад на компанията за пазарни проучвания IDC, цитиран от CNNMoney.
Умният часовник дебютира с предварителни поръчки и 3,6 млн. броя бяха доставени само през първите му три месеца на пазара. Продажбите обаче са се сринали до само 1,6 млн. броя през последното тримесечие, посочва IDC. Това се случва въпреки отстъпката в цената на устройството.
Apple ще представи актуализирана операционна система за умния часовник тази есен, наречена watchOS3, която обещава нови функции и по-добро представяне. Има и доста очаквания през есента да бъде представен „Apple Watch 2”.
“Потребителите се въздържат от покупка на умните часовници от началото на 2016 г. в очакване на актуализиране на хардуера“, казва Джитеш Убрани, старши пазарен анализатор в IDC.
Силният срив е необичаен за нов продукт на Apple в толкова ранен етап на цикъла и може да повдигне нови опасения на Wall Street за перспективата за ръст на концерна през годината. Водещият продукт на базираната в Купертино, Калифорния, компания iPhone отчете девет последователни години на ръст от пускането си в продажба през 2007 г. до първото тримесечие на тази година, когато продажбите паднаха с 16% д0 51 млн. броя, коментира Wall Street Journal.
Междувременно други производители отчитат по-високи цифри. Samsung, Lenovo и LG Electronics са спечелили по-големи дялове от пазара през последното тримесечие, макар че ръстът им идва от по-ниска база.
Taка пазарният дял на Apple се свива от 72% преди година до 47 на сто днес.
Рамон Ламас, мениджър по проучванията сред носимите устройства в IDC, прогнозира, че пазарът на умни часовници ще се върне към растеж през следващата година, тъй като тогава компаниите ще представят нови приложения и функции, свързващи ги с мобилните телефони.
Apple сравнително бавно представи умен часовник в сравнение с останали компании в сектора. Apple Watch обаче грабна лъвски пай от пазара веднага след представянето си.
Apple Watch бе първата нова категория продукти на компанията откакто Тим Кук пое поста на главен изпълнителен директор.
Apple не представя подробни данни за продажбите на отделните си продукти в отчетите си и не е отговорила на исканията за коментар по доклада на IDC.


"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Евакуират още четирима от екипажа на танкера
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм