Правителството ще търси мандат от Народното събрание преди да вземе решение за строителството на 60-километровия участък от магистрала „Хемус“ от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч.
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова след заседанието на правителството днес, пише Dnes.bg.
Кабинетът ще преговаря и с Министерството на финансите предвид факта, че не е осигурено финансиране за строителството.
В понеделник бяха отворени ценовите оферти за строителството на трасето, което е разделено на два подучастъка. Предложенията на участниците в тръжната процедура оценяват строителството на отсечката за над 700 млн. лева при индикативна стойност от 434 млн. лева.
Същевременно строителството ще продължи до 2020 г., което надхвърля мандата на правителството. Все още не е осигурено и финансиране за изграждането на отсечката. Това са трите причини, заради които ще се търси одобрението на парламента.
Разликата в очакваната и офертните цени за строителството на участъка от „Хемус“ Павлова обясни с проекта. Индикативните стойности са изчислявани преди две години, когато проектът на участъка не беше готов. С наличието на реален проект обаче участниците в тръжната процедура правят по-точни изчисления, като вероятно калкулират и риска заради липсващото финансиране за реализация.
Павлова подчерта, че „Хемус“ е приоритетен проект, подкрепян и от управляващите, и от опозицията. Тя изрази надежда, че ще се постигне компромис за финансирането на строителните дейности.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
преди 9 години Магистрала Хемус в най-тежкият си участък - пресичането на Стара планина - има 4 тунела, а г-жа Павлова за 60 км хълмист терен е предвидила нови три броя! Започвам да си мисля, че нарочно усложняват магистралните трасета, за да се оскъпяват проектите...Добре, че навремето Тодор Живков е бил от Правец и си е направил магистрала, защото не ми се мисли ако в сегашната ситуация трябваше да се строи действащият участък... отговор Сигнализирай за неуместен коментар