Столичната община е спряла обществената поръчка за за ремонт на бул. “Скобелев”, който предвиждаше демонтиране на трамвайните релси в тунела на НДК и реконструкцията му в само автомобилно съоръжение, както и удължаването на тунела с 90 м.
Решението за прекратяване на тръжната процедура е публикувано на сайта на общината. Като причини за спирането ѝ се посочват съществени пропуски в идейния проект и приложените към документацията количествени сметки, чиято промяна би довела до промяна на условията на търга.
Документите ще бъдат преработени и местната администрация в София отново ще обяви процедурата, посочва се в решението.
Процедурата за ремонта на бул. “Скобелев” беше обявена през декември 2015 г. При прогнозна стойност от почти 7 млн. Лева. Предвиждаше се удължаване на тунела под НДК с 90 м, демонтиране на трамвайните релси от съоръжението и освобождаването му само за автомобилно движение.
Релсите се предвиждаше да минават над удължения тунел, за да се отдалечат от жилищните сгради, а и да се осигури възможност за автомобилно обслужване на т.нар. “военно НДК”, където се предвижда да се преместят Софийският районен съд и други институции към правосъдното министерство.
Преди да прекрати процедурата, Столичната община обяви в началото на януари, че удължава срока за подаване на оферти за търга до 1 февруари включително.
Междувременно граждани стартираха подписка срещу премахването на трамвайното трасе от тунела под НДК.
За последните десет години в София са закрити 9,88км трамвайни трасета, а новопостроените са едва 2,81км. Трасето от Петте кьошета до кв. Лозенец е скоростно и автономно, изпълняващо важни транспортни функции за южна София, а участъкът му по бул. Черни връх бе основно ремонтиран само преди три години, посочват от инициативата “Спаси София”.
Гражданите настояват достъпът до “военното НДК” да се реализира така, че да не е за сметка на трамвайното трасе, защото така трамвайната връзка към кв. “Лозенец” ще бъде безвъзвратно прекъсната в разрез с европейските практики, които насърчават електро- и екотранспорта.
Сред другите искания на гражданите са организирането на обществени обсъждания, на които да се проучат всички варианти за подобряване и увеличаване на транспортната обезпеченост на жителите в района на НДК и кв. “Лозенец”.
Инициативата припомня, че общината е обещала да замести трамвая с тролейбусна линия, но тя не е включена в проекта и е без осигурено финансиране.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
преди 9 години Мечтая да стане като в Германия. Спечелилите търга да използват материали, които да издържат поне 5 г след срока им на годност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар