Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ обяви процедура за подготовката на идеен проект на алтернативното преминаване на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле.
Припомняме, че от миналата година строителният бранш настоява да се преразгледат плановете за изграждане на над 15-километров тунел през дефилето заради опасения, че строителството и поддръжката на съоръжението ще бъдат прекалено скъпи.
Същевременно Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство подкрепи изграждането на тунела и опроверга опасенията на Камарата на строителите и Сдружението на пътните инженери и консултанти.
Въпреки противоречивите мнения по време на служебното правителство на премиера Георги Близнашки започна процедура за алтернативно трасе. Ако европейските власти одобрят промяната, спестените средства ще се пренасочат към доизграждането на магистрала „Хемус” и тунелът под Шипка, за който правителството е поело твърд ангажимент да бъде изграден до 2021 г., както и магистрала „Струма“.
В края на миналата година беше обявена и процедура за нова Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) за алтернативата на тунела в Кресненското дефиле. Според сегашния министър на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова докладът ще е готов през октомври и тогава ще има отговор как точно да се реализира трасето през този участък.
Въпреки че все още не разполага с новия доклад, компанията „Стратегически инфраструктурни проекти“ подготвя алтернативно преминаване през дефилето с мостове, виадукти и тунели (около 25 моста и виадукта и 24 къси тунела). Прогнозната стойност за проектирането се очаква да бъде 1,185 млн. лева. Крайният срок за подаване на документи за участие в процедурата е 4 май, а отварянето на офертите се планира за 5 май.
Европейската комисия вече е отхвърляла варианта за преминаване през Кресненското дефиле чрез разширяването на сегашния път и система от мостове, виадукти и къси тунели заради опасността от увреждане на околната среда и близката защитена зона. Брюксел одобри изграждането на дългия тунел, както и вариант за преминаване на магистралата по единия от двата ската на дефилето.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
преди 10 години "Европейската комисия вече е отхвърляла варианта за преминаване през Кресненското дефиле чрез разширяването на сегашния път и система от мостове, виадукти и къси тунели заради опасността от увреждане на околната среда и близката защитена зона. Брюксел одобри изграждането на дългия тунел, както и вариант за преминаване на магистралата по единия от двата ската на дефилето."Тези 2 изречения си противоречат. Не може едновременно ЕК да разрешава само тунелно преминаване, а после да пише, че магистралата може да се строи по скатовете на дефилето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар