Отдавна в БДЖ не се говори за фалит, извървя се дълъг път и вече може да се каже,че се намираме на финалната права в спасяването на държавните железници. Това каза изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му темата с фалита на компанията е била актуална през 2009-2010 г., но не и към днешна дата.
„За да се стигне до тук, БДЖ извървя много дълъг и тежък път. През 2011 г. имаше и стачка. Преструктурирахме цялата компания. Разделиха се пътнически и товарни превози. Извършихме тотална оптимизация на дружествата от холдинга. Повече от 300 мерки са приложени в процеса на оздравяване на железниците“, каза Владимиров.
Според него разрешението от Европейската комисия (ЕК) за отпускането на 224 млн. лв. държавна помощ е потвърждение за успеха на реформите и показва, че в Брюксел също считат компанията за жизнеспособна.
"Предстои да започнем преговори с кредиторите за погасяване на задълженията. Имаме и 21 проекта, по които работим, за да преминем от фазата на оздравяване на компанията към фаза на развитие", добави изпълнителният директор на БДЖ.
По думите му най-късно през септември ще стартира процедура по закупуване на нови и модерни влакове, за да може в края на този мандат на правителството железниците да разполагат с обновен подвижен състав.
Отпускането на средствата за БДЖ е обвързано с концесията на Летище София, припомни още Владимиров и добави, че преговорите с Министерството на финансите винаги са тежки, но "този път се надява да бъдат и успешни".
По думите му ще се търси мостово финансиране до приключване на концесията, след което тези средства ще бъдат възстановени на държавата.
"БДЖ Пътнически превози“ няма как да бъде печеливша, защото изпълнява социална функция, но държавната железница е длъжница на българските граждани и вярвам, че с тази нотификация може да се очаква постепенно подобряване на услугата. Очакваме, че през следващите 10 години, ако държавата се ангажира с по-умерено, но редовно финансиране оттук нататък, ще имаме железница със съвременни влакове, която е равностойна на железниците в Европейския съюз", каза още Владимир Владимиров.
Целия разговор може да видите тук.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото