Куклата Barbie вече не се радва на такъв успех, а новите имена на пазара все повече изместват прочутите продукти на марката.
Funville Sparkle Girlz - бранд, продаван само в Wal-Mart Stores, завзе около една четвърт от пространството, което компанията майка на Barbie – Mattel, използва в някои магазини за продажби на дребно, за да предлага известните си кукли, посочва анализаторът на BMO Capital Markets Герик Джонсън.
Освен това Barbie трябва да се справя и с конкуренцията на марката Whimsy & Wonder, която предлага продуктите си ексклузивно в Target, пише Wall Street Journal.
Загубата на пространство в два от трите най-големи по продажби вериги за играчки показва как 55-годишната синеока американска кукла губи вниманието на момичетата. Децата се насочват все повече към други кукли, направени от Mattel, като Monster High и към такива, базирани на анимационния филм на Disney “Замръзналото кралство“.
Въпреки че все още е най-известният бранд кукла в света с продажби, възлизащи на 1 млрд. долара през последните четири тримесечия, Barbie вече не се радва на вниманието, което имаше преди.
Всъщност търговците на дребно все още разчистват куклите Barbie, останали от миналогодишния празничен сезон. През третото фискално тримесечие продажбите на марката спадат с 21% в световен мащаб, а това е четвъртото им поредно тримесечие с двуцифрен спад. В Северна Америка продажбите на Barbie намаляват вече девет поредни тримесечия.
Тези резултати са лоша новина за Mattel, която наскоро загуби титлата "Топ производител на играчки" по обем на продажбите за сметка на Lego. Влошаващите се финансови резултати застрашават присъствието на прочутите кукли в по-големите пространства в магазините. Това колко място им се отделя по рафтовете зависи от редица фактори, включително колко са склонни да платят доставчиците за маркетинг.
От своя страна Mattel обяви, че печалбата ѝ за третото фискално тримесечие спада с 22% до 331,8 млн. долара. Приходите пък намаляват с 8 на сто, показвайки слабостта на някои от другите продуктови линии на компанията като играчките за малки деца – Fisher-Price.
Магазините от веригата Target отделят все по-малко място за Barbie, за да има повече пространство за играчки, които са по-харесвани от децата. Въпреки това от компанията твърдят, че застават зад Barbie.
Wal-Mart посочва, че продуктите с марката Barbie са сред най-добре продаваните от нея през последните шест години. Говорителят на компанията коментира, че играчките от тази серия ще продължат да се предлагат в Wal-Mart, защото Barbie е най-популярната кукла в света.


Българското гайдарство влиза сред нематериалното културно наследство на човечеството
НС прие на първо четене бюджета на общественото осигуряване
Празнични безплатни пешеходни обиколки ще се проведат във Варна
България въвежда постоянна забрана за улов на есетрови риби в река Дунав и Черно море
39 пожара гасиха огнеборците в страната за изминалото денонощие
Боян Рашев: Среброто ще изпревари златото и през 2026 г.
Биткойн пада под $90 000 след намалението на лихвите от Фед
Българският бизнес мисли за отбрана и няма да вдига ударно заплати през 2026 г.
„Мълчаливи несъгласия“ изострят разделението във Фед след намалението на лихвите
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Вижте къде в София спират водата на 12 декември
Сиромахов към Слави: Иди си с мир, утре ще е късно
ПСС: Добри са условията за туризъм по планините
Община Бобошево е осъдена на 5000 лв. обезщетение за ухапване от куче
Ерика Кърк: Дъщеря ни няма търпение да отиде в рая, за да види баща си