Държавите от ЕС трябва проведат собствени национални разследвания за скандала със софтуера, прикриващ въглеродните емисии, разтърсил Volkswagen.
Това призова говорителят на Европейската комисия Лусия Коде по време на традиционния обеден брифинг в Брюксел.
Работата на Европейската комисия ще е да предостави платформа, чрез която по-лесно да бъдат сравнени резултатите от тези проверки на национално ниво. Коде обясни, че в този случай ЕК няма правомощията да разследва, макар и да има нарушения на законодателството в областта на околната среда.
Брюксел може да проверява случаи на нарушения на държавно ниво, а при нарушения на законодателството от страна на компании е работа на националните органи да проверят казуса, поясни тя.
Междувременно „Дизелгейт“ се разраства. За кратко вчера имаше успокоение, след като изпълнителният директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн подаде оставка.
Днес обаче стана ясно, че софтуер, който крие обема на емисиите, е бил използван и в Европа. Според непотвърдена информация емисии над стандартите има и един от моделите на BMW. Ако тази спекулация се потвърди, това може да разклати цялата автомобилна индустрия, не само в Германия, но и в цяла Европа, въпреки че според информацията BMW не е ползвала измамен софтуер.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 10 години мерси подобно и без тва статии от тоя тип ще замола .... кат те гледам направо Анна Каренина си сътворил под тая статия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ако няма какво да кажеш, по-добре не го прави тук. Всички знаем вече колко си ***, няма нужда да се доказваш отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "Това призова говорителят на Европейската комисия Лусия Коде "Незнам ама Европа се самоубива яко. Или по-точно ЕК забожда пирона все по-дълбоко. Дори и да има злоупотреби - това ли е начина - да се вдига шум. СЕга може да се стигне до масови фалити на автопроизводители. И накрая не само европейски работни места няма да има, но и европейски фирми. Та кой би повярвал, че Европа ще бъде един огромен приют за бездомни? Добре армия няма, политката са гола вода, сега и икономика ако проняма, какво правим? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години боли ме мене опашката, кой е с дизелгейт да се опраа аз съм с двуколкатагейт, изхвърлям вредни емисии до 15/20 цигари на ден ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар