Европейската комисия съобщи, че проверява сигналите за съществуването на картел между големите германски автомобилостроители, предаде Франс прес.
"Европейската комисия и германското бюро за борба с картелите получиха сведения" за евентуален картел между германските автомобилостроители Volkswagen, Audi, Porsche, BMW и Daimler, "които се проучват от Комисията", съобщи ЕК.
"На този етап ще е прибързано да се правят повече предположения. Европейската комисия и националните власти по въпросите на конкуренцията са в тясно сътрудничество по този тип дела", добави говорител на ЕК. След проверката Европейската комисия ще прецени дали да започне разследване, което може да трае години, преди да бъде наложена финансова санкция.
Германският седмичник "Шпигел" обяви, че Volkswagen, Audi, Porsche, BMW и Daimler са образували картел още през 90-те години и са съгласували например ограничаването на вредни емисии при дизеловите автомобили.
"Шпигел" се позовава на документ, който Volkswagen е подал пред антимонополните власти през юли 2016 г. В него се посочва, че има подозрение за действия, нарушаващи антимонополното законодателство. Според седмичника Даймлер също е направил подобно доброволно самопризнание.
Политиката на ЕК насърчава фирмите сами да й предават вътрешни доказателства за наличието на картел. Първата фирма член на картел, която доброволно се разкрие, избягва глобата.
На 19 юли 2016 г. Европейската комисия наложи глоба от 2,93 милиарда евро на четири европейски компании за производство на камиони по обвинение, че те в продължение на 14 години се договаряли помежду си на какви цени да продават камионите си.
/БТА/


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото
преди 8 години Е , затова я наричат страната на неограничените възможности... : ))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Когато се казва, че бизнеса дирижира политиците това е доста вярно. Какъв управляващ би могъл да е президента на Щатите, при положение, Че Илон Мъск, дори по най-официални данни е изкарал годишният му доход за малко повече от час. А всичката заплата на Барак - за двата му мандата я е получил за под 3 дни. Кой от двамата е по-могъщ и с повече влияние? Бедният жалък президент на държавата, или "великият" бизнесмен?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Що тъй проверките на ЕК толкоз много приличат на проверките на наш.та ...------------------------------------Ами защото са такива. Аз никак не мога да разбера мнението на някои колеги, които твърдят едва ли не, че корупция има само в България. Напротив. При нас корупцията е главно на дребно, защото в България по технически причини няма фирми с размерите на Даймлер, които да могат да плащат рушвети с милиарди. Корупцията извън нашата малка страна е със съвсем други мащаби. Но само за миг си представи колко сладък биха могли да направят живота на политиците фирми като Lockheed-Martin или Boeing. Там е истината. При това става дума за средства, които са напълно неконтролируеми и практически не подлежат на ревизия или отчет. Кой може да каже колко струва една подводница клас "Лос Анджелиз"? Има ли такъв ревизор на планетата, който да е достатъчно компетентен и да може да провери колко струва всеки детайл, направен ли е от необходимия материал и има ли нужда изобщо от него. Нема такъв отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Аааааааааааа, не бе, няма такова нищо..... те нали си плащаха за да няма, а сега какво, да не би някой да иска да вдига комисионната? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Що тъй проверките на ЕК толкоз много приличат на проверките на наш'та ***... отговор Сигнализирай за неуместен коментар