Lada ще стане спортна, при това много скоро, заяви пред Forbes президентът на АвтоВаз Бо Андерсон. Шведът, който наскоро пое управлението на руския автомобилен гигант, предприе драстични промени в компанията, а резултатът от тях трябва да видим още следващата година.
Марката Lada, която се свързва най-вече с ниска цена, е в разгара на пълна промяна, каза Андерсон по време на двудневна конференция на тема бъдещето на технологиите и ролята на Русия в него.
Новото начало на Lada ще бъде водено от моделите Vesta и X-Ray, които трябва да излязат на пазара през следващата година. Те ще представят и новия дизайн на руснаците, за който отговаря шеф дизайнерът на марката Стив Матин.
Тъй като моделите на Lada трябва да впечатляват и със спортен стил, компанията вече стартира имиджови участия в различни състезания, сред които и световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Нещо повече, отборът Lada Sport не просто участва, а спечели провелото се наскоро състезание от WTCC в Китай. При това със средства, равняващи се на по-малко от 10% от бюджета, с който разполагат конкурентите", допълни Андерсон.
Що се касае до технологиите, които ще се внедряват в преобразените модели на Lada, те ще бъдат предоставени от Renault-Nissan. Руската марка влезе в състава на френско-японския алианс през 2012 година.
Производството на новите модели ще се осъществява в старите руски заводи. Основният от тях, който, според Андерсон, е най-големият в света, разполага със 140-километрова поточна линия. Въпросната фабрика, разбира се, е подложена на щателна модернизация, като лично Бо Андерсон я раздроби на 11 по-малки подразделения. Всяко от тях има отделен мениджър, финансиране и цели.
"Не мога да дам подробности за реорганизацията на производството, но новата структура помага на мениджърите да постигат целите си", категоричен е президентът на АвтоВаз.
За да може обаче Lada да бъде наречена напълно преобразена, трябва да се променят още неща. Едно от тях е обслужването на клиентите както в шоурумите, така в сервизите.
"Навремето клиентите на са имали големи очаквания от своя автомобил. В сервизите на Lada е било обичайно да чуват: "Счупена е, какво очаквате"", каза Андерсон, като допълни, че новите цели предвиждат пропуските да бъдат отстранявани в рамките на 24 часа.
Ако трябва да обобщим, целта на Lada е поне да се доближи до световните производители на автомобили. А това въобще не е лека задача. Но все пак е постижима. Руската марка ще се насочи предимно към развиващите се пазари, където има добра репутация. Над 15 млн. автомобила Lada, реализирани в 27 страни, са по пътищата днес. Моделът Granta е лидер по продажби в Русия, а АвтоВаз произвежда 5 от 10-те най-добре продавани модела в многолюдната страна.
Подобно на друга марка на Renault-Nissan - отлично представящата се Dacia, Lada ще заложи на ниски цени. Седанът Vesta, който трябва да бъде на пазара в края на 2015 г., ще се предлага срещу около 400 000 рубли (10 000 долара). За сравнение, цените на продаваната в момента Granta стартират от около 285 000 рубли (7500 долара).
"Конкурентни цени, спортен дизайн и добро обслужване са основните приоритети пред Lada. Целта ни не е да бъдем новите BMW в автомобилната индустрия, а да предлагаме най-доброто съотношение между цена и качество", каза Андерсон.
Още снимки на Vesta и X-Ray вижте в Automedia.bg
Lada с ново лице от догодина
Спортен дизайн и изгодна цена са новите приоритети на руската марка
12:33 | 19.10.14 г. 15
Концепциите Vesta и X-Ray. Снимка: АвтоВаз
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Rheinmetall прогнозира силно търсене в следващите 10-15 г. - Част 2
-
Русия бързо адаптира износа към санкциите срещу "Лукойл" и "Роснефт", но парите намаляват
-
САЩ подкрепят плана на Ирак да прехвърли активите на „Лукойл“ на американска фирма
-
Rheinmetall: В преговори сме с всички европейски и натовски партньори за договори - Част 1
-
SOFIX достигна до нов 17-годишен рекорд от 1112,91 пункта
-
Владимир Путин нареди незабавно преструктуриране на руската икономика
-
Среброто и медта засенчват златото като топ метали с наближаването на 2026 г.
-
ЕС оценява шансовете си без САЩ, а подкрепата сред американците за Украйна расте
-
БПГА: България не получава нито руски горива, нито руски петрол
-
Ръстът на заплатите във Великобритания се ускорява до петмесечен връх
-
Всеки пети литър дизел е без платени данъци, потенциалните щети за бюджета стигат 578 млн. лева
-
Как западните автомобилни компании промениха стратегията си спрямо Китай
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Финансовият директор на "Фантастико": Най-голямото предизвикателство ще е преходният период към еврото
-
ЕС и Г7 обмислят забрана на морските услуги за износа на руски петрол вместо ценови таван
-
Украйна очаква масираните въздушни удари да са ежеседмични, основно с балистични ракети
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
Още от Новини виж още
Финанси виж още
-
SOFIX достигна до нов 17-годишен рекорд от 1112,91 пункта
-
Акциите на Broadcom тласкат Nasdaq нагоре*
-
Пред Джером Пауъл стоят трудности, които ще застигнат и наследника му
-
Шнабел от ЕЦБ заяви, че е готова да наследи Лагард, ако бъде помолена
-
Работодатели и синдикати одобриха преправения проектобюджет 2026
1 -
Икономист: По-висок акциз при тютюна би донесъл допълнителни 2 млрд. евро за три години


Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
Тежка катастрофа със загинал
Paramount се опитва да отнеме Warner Bros. от Netflix с оферта за $108 млрд.
Тази зима Европа ще се топли с много по-евтин газ
Жилищата у нас няма да поскъпват двуцифрено, а ще следват доходите и инфлацията
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
7 ритуала, които правят ежедневието по-цветно
Отпада забраната за използване на водата в хасковските села Подкрепа и Стамболийски
Пеевски: По мирен начин ще изразим нашата воля за една мирна и спокойна България
Какво ви очаква в любовта тази седмица?


преди 11 години Импето нали ти отговори за тоя дълг ? :) А защо внасям от Китай - защото Бг е изоставащ , с ниска покупателна способност и ниска ликвидност пазар . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години грешката е моя точната сума е 732 млрд . но така и не намерих колко точно е краткосрочния . Но дори и да е 180 млрд. това в комбинация с отлива на капитали който се очаква да надхвърли 100 млрд си е пак сериозна част от резервите им отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Дал съм точните числа. 180 милиарда краткосрочен дълг. Общият им дълг е 700 милиарда, а ти го изкарваш със срок до една година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години data баце колко пъти да спорим с тебе ве да му се невиди, ти сам каза аз внасям предимно от Китай - eee ? Защо не внасяш предимно от САЩ ??? Зашото там нема никой и нищо от там моеш само да внесеш долари, McDonalds и оръжия за прокарване на "демокрация". Ше си купиш ли BMW за 60 000 ? или Camaro, Dodge W12 за 30 000$ или ей тая Lada за 8600$ ?? И пак упорстваш мама му стара САЩ та САЩ и долара та долара ееее ..... тея не моат си платат тоя дълг (60 трилиона сумарно) посмъртно никога и след 2 поколения .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години WTF ?!? България има резерви над 70 млрд .?!? това и да го видя не мога да го повярвам ... и са наши пари ??? ти луд ли си кво си, та ние ше заприличаме на Кувейт .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години е нека си напечатат ... защо спират тогава в момента ?!? ... :)) защото дълга се увеличава а dolar reserve status declines за туй .... беше тя тая с печатането ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години нищо не бъркам , просто слагам и краткосрочния дълг на руските държавни компании който при положение че им е отрязан достъпа до външни източници си е квази публичен дълг отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години data, бъркаш нещо за размера на краткосрочния публичен и частен дълг на Русия. Краткосрочния и дълг е около 25% от общия(брутния) дълг, или около 180 милиарда долара краткосрочен дълг. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Михаелис не се научи - не гледай резервите сами по себе си. Съпоставяйги с нивата на краткосрочен дълг. Ко кретно за русия - 400 млрд резерви при 700 милрд краткосрочен дълг. Та колко да са резервите а? Иначе дани е прав добре че са Renault те това новото няма нищо общо с лада по скоро с дачия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ами и при БГ нещата стоят по същият начин нашите резерви са 2 пъти от дълга ни какво от това?Както и много държави могат да си платят държавният дълг - пак какво от това? Важен е брутният външен дълг там става трагедията! А и не знам какво общо има куча марка като Лада с резерви, но както и да е ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар