Най-големият европейски автомобилен производител – германският концерн Volkswagen, отново свива производството си в Русия заради влиянието на кризата в Украйна, предава Ройтерс.
Производствените ленти в завода в Калуга са били спрени в четвъртък и няма да започнат да се въртят отново преди началото на следващата седмица, заяви говорител на базираната във Волфсбург компания.
В понеделник и вторник (3/4 ноември) в Русия така или иначе са почивни и официално неработни дни.
Като причина за преустановяването на дейността за пет работни дни най-голямата европейска автомобилна компания назова ситуацията на пазара в Русия. Още през септември заводът в Калуга бе спрян за цели две седмици. До септември продажбите на концерна от Волфсбург в Русия се сриват с 13 процента за деветте месеца от началото на годината.
В завода на около 200 км югозападно от Москва се сглобяват моделите Polo, Tiguan и Skoda Rapid. Фабриката бе открита на 28 ноември 2007 г., а пълният капацитет и цикъл на производство е достигнат на 20 октомври 2009 г.
С общи инвестиции в размер на 774 млн. евро, от които 570 млн. евро са вложени непосредствено в строежа на завода, Volkswagen AG е сред най-големите чужди инвеститори в руската автомобилна промишленост.
Русия е шестият по големина пазар за концерна. През следващите 2 години Volkswagen планира инвестиции от 840 млн. евро, като голяма част от тях са предназначени за изграждането на завод за двигатели именно в Калуга.
Германците планират общият обем на продажби на техни автомобили в Русия да се увеличи с 60% - от 303 000 през 2013 г. до 500 000 през 2015 г.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?