Шведската компания IKEA, чиито мебелни магазини с размер на стадиони привличат купувачи от близо и далече, планира да засили онлайн присъствието си, съобщи AP.
Най-голямата верига за мебели в света ще преследва ръст на продажбите, като направи мебелите си по-достъпни за клиентите, които все повече пазаруват в интернет.
Петер Агнефял, президент и главен изпълнителен директор на IKEA, обяснява в интервю за AP, че остава фокусиран върху достигането на продажби в размер на 50 млрд. евро до 2020 г., каквато цел беше поставена преди няколко години. Той споделя също, че не се притеснява от страховете на инвеститорите напоследък за настъпването на поредна рецесия в Европа.
Агнефял планира да постигне целта за продажбите с откриването на нови магазини на по-удобни локации и разширяването на онлайн бизнеса в световен мащаб.
„Оптимисти сме за това, което виждаме“, споделя Агнефял, който работи за IKEA от 18 години и пое ръководството на компанията през септември 2013 г. „Безработицата се стабилизира на много пазари“.
Агнефял обаче признава, че шведската верига, която управлява 315 огромни магазина в света, трябва да се насочи натам, накъдето са поели купувачите.
„Потребителите все така държат да седнат на дивана, за да почувстват дали е удобен“, обяснява той. По думите му обаче те също смесват онлайн и офлайн пазаруването. „Виждаме как клиентите сменят лесно различни канали.“
Фокусът маркира поредната нова глава в историята на IKEA, създадена от Ингвар Кампрад през 1943 г. като компания за поръчки по пощата. През миналата фискална година магазините й са привлекли 716 млн. посетители.
IKEA започва да наблюдава възстановяване на много от пазарите си, особено в Европа, която формира около 70% от общите продажби. Компанията обаче трябва да предложи повече удобства на клиентите си на фона на засилената конкуренция.
В момента IKEA продава онлайн само в около половината от страните, в които има дейност. 90% от общо 9500-те артикула, предлагани в магазините й, вече са онлайн, спрямо около половината допреди няколко години, на глобална основа.
Единственият магазин на веригата у нас беше открит през 2011 г. в София.


Танкерът „Кайрос“ е в стабилно положение, предстои извеждането му на безопасно място
Училището за деца с нарушено зрение във Варна празнува РД с концерт
Съветници на Слави Трифонов му обърнаха гръб заради дружбата с Борисов и Пеевски
Убиха известен оперен певец
Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Над 500 000 бягат от сблъсъка Тайланд-Камбоджа, Тръмп призовава за мир
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Земетресение с магнитуд 6,5 бе регистрирано днес в японската префектура Хокайдо
Тенденции при дрехите за коледните празници
Дрога, ножове и боксове: Близо 20 души са задържани на протеста в София
Как домът ви да ухае на Коледа?
Атанасов на протеста: Вие сте нашата сила, няма връщане назад