"Нация, която може да създаде спортен автомобил, може да създаде абсолютно всичко", с този цитат започна пресконференцията за представянето на първата българска суперкола.
Всъщност автомобилите на SIN Cars, както се нарича фирмата производител, са два - спортен и състезателен. Те са изцяло български проект, но създаден с помощта на британски специалисти.
Двете возила са почти идентични, като имат тръбно шаси, карбоново тяло и V8 двигател от Chevrolet. В същото време обаче има и много разлики.
Шосейният SIN използва агрегат LS3 - 6,2-литров с мощност 450 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм. Трансмисията е 6-степенна и задвижва задните колела чрез LSD диференциал. Като опция може да бъде поставена секвенциална или полу-автоматична кутия.
Състезателният SIN разполага с двигател LS7, имащ обем от 7,0 литра и генериращ 610 к.с. и 550 Нм. Тук трансмисията е секвенциална с 6 степени, просветът е едва 5,5 см, а настройките на окачването са изцяло състезателни.
И двете коли са вече на пазара, като се произвеждат след поръчка.
Шосейният модел се предлага срещу 60 000 британски лири (без ДДС), което го превръща в най-достъпната кола с подобни характеристики.
Състезателният вариант може да бъде нает или закупен, като тук цените се съобщават след запитване. Всеки един автомобил се създава според изискванията на клиента и се настройва спрямо неговите ръст и тегло.
По обективни причини моделите на SIN Cars се сглобяват във Великобритания - улеснени процедури, данъчни облекчения, по-добра материална база, наличие на писти за настройване на компонентите, опитни специалисти и т.н. Карбоновите компоненти и други части обаче се произвеждат в България.
Интересна е и историята за раждането на SIN Cars. Автомобилът не е типичен бизнес проект, а по-скоро сбъдната мечта, сподели при представянето човекът, който стои за проекта - Росен Даскалов.
Русенецът е страстен любител на автомобилите, състезател и бизнесмен от автомобилния бранш. Именно благодарение на любовта му към автомобилите се раждат и представените днес коли.
Преди няколко години Даскалов търси нов автомобил, с който да участва в състезания. Това обаче се оказа трудно начинание, тъй като автомобилите или не отговарят на изискванията му, или са прекалено скъпи.
Затова русенецът решава да създаде свой автомобил, все пак има богат опит с настройването и пилотирането на машини като Radical, BMW и Porsche. Разбира се, че сам човек е трудно, дори невъзможно да се справи, но за негово огромно щастие има късмета да срещне Фил Матс на Autosport Fair 2012. Споделя още тогава с него проекта си и от малкото думи, които си разменят, разбира, че мислят еднакво и че могат да рискуват заедно.
Даскалов има готов идеен проект, който вече е на доста развито ниво, а Фил Матс помага с хомологацията на шасито за състезания.
От 2012 година до днес българо-английският екип създава редица прототипи, като всеки следващ е по-добър. През 2013 година автомобилът е разглобен и създаден от нулата според препоръките на британските инженери.
Напълно новият модел стига до участие на писта "Силвърстоун", където в състезание постига 9-то място. До края на 2013 година екипът участва във всички състезания от GT CUP.
Следва още едно усъвършенстване на колата, след което тя е представена на фестивала на скоростта в Гудууд.
Тогава екипът решава да се съсредоточи върху състезателната версия. На "Донингтън парк" автомобилът стартира от последна позиция и завършва в средата на класирането. А в последното състезание постига време с 4 сек. по-бавно от заводския МcLaren.
Малко след това състезателният SIN получава хомологация за участие в шампионата GT4, където се състезават автомобили като BMW, Aston Martin, Porsche.
GT4 е избран поради ред обективни причини. На първо място е цената за участие, която прави шампионатът икономически по-изгоден. Не на последно място е и регламентът, който изисква колите да имат еднакви тегло, мощност и гуми. По този начин съревнованието на пистата се свежда до възможностите на колата и пилота.
Росен Даскалов и компания са реалисти и затова не си поставят непостижими цели за участието в шампионата през 2015 година.
"Искаме да натрупаме опит и да запишем името на България в историята на GT4", заяви авторът на проекта. И уточни, че планира да произвежда по около 120 коли на година.
Даскалов разкри също така, че автор на името на колата е съпругата му. "SIN означава "грях" на английски. Проектът е моят грях пред семейството ми, тъй като изисква много време и усилия", сподели русенецът.
Още снимки и подробни технически характеристики вижте в Automedia.bg
SIN Cars представи първия роден суперавтомобил
Проектът е изцяло български, но е създаден с помощта на британски специалисти
16:47 | 18.12.14 г. 3
Собственикът на SIN Cars Росен Даскалов позира със състезателната версия на колата. Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
"Маркет линкс": Ако изборите са днес, ГЕРБ остават първи, но с едва 17% подкрепа
-
Еврото ще укрепи доверието в България, но успехът зависи от уменията и бизнес средата
-
Парламентът прие на първо четене бюджета на ДОО
-
Независимо от решенията на Фед, лихвите по света вече ще вървят нагоре
-
United Group B.V. успешно рефинансира облигации за 400 млн. евро
-
Oracle разочарова с приходите си от продажби на облачни услуги
-
Русия забранява телефонните разговори с "враждебни" държави
-
Масирана атака с дронове в Русия, BlackRock ще участва във възстановяването на Украйна
-
Най-богатите в света притежават три пъти богатството на по-бедната половина
-
Санкционирани руски олигарси са завели арбитражи за 62 млрд. долара срещу страни от ЕС
-
Промишленото производство в България отново отбелязва спад през октомври
-
САЩ удължават изключението от санкциите за "Лукойл" в очакване на сделка
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Финансовият директор на "Фантастико": Най-голямото предизвикателство ще е преходният период към еврото
-
ЕС и Г7 обмислят забрана на морските услуги за износа на руски петрол вместо ценови таван
-
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
-
ЕЦБ поднови искането си към Италия да преразгледа плана за златните резерви
-
Всяко второ предприятие у нас разполага със собствен уебсайт
-
За една година 91 души са станали милиардери чрез наследство
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
Коментари
Финанси виж още
-
Парламентът прие на първо четене бюджета на ДОО
-
Независимо от решенията на Фед, лихвите по света вече ще вървят нагоре
-
Петролът поскъпва, след като САЩ задържаха санкциониран танкер край Венецуела*
3 -
Решението на Фед отново потопи цената на биткойна
1 -
Dow Jones прибави почти 500 пункта след решението на Фед за лихвите
-
Еврозоната ще трансформира българската икономика към сектори с висока добавена стойност
4


Българското гайдарство влиза сред нематериалното културно наследство на човечеството
НС прие на първо четене бюджета на общественото осигуряване
Празнични безплатни пешеходни обиколки ще се проведат във Варна
България въвежда постоянна забрана за улов на есетрови риби в река Дунав и Черно море
39 пожара гасиха огнеборците в страната за изминалото денонощие
Боян Рашев: Среброто ще изпревари златото и през 2026 г.
Биткойн пада под $90 000 след намалението на лихвите от Фед
Българският бизнес мисли за отбрана и няма да вдига ударно заплати през 2026 г.
„Мълчаливи несъгласия“ изострят разделението във Фед след намалението на лихвите
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Вижте къде в София спират водата на 12 декември
Сиромахов към Слави: Иди си с мир, утре ще е късно
ПСС: Добри са условията за туризъм по планините
Община Бобошево е осъдена на 5000 лв. обезщетение за ухапване от куче
Ерика Кърк: Дъщеря ни няма търпение да отиде в рая, за да види баща си
преди 10 години В официалния сайт никъде не се споменава, че проекта е български. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години По-зле, британския "партньор" е всъщност спонсор, фирма за търговия с метали хахахаха!Инженеринг тук няма, има ***. А тоя отворение на снимката рекламира колата в чужбина като английска, инак не може да продаде и едно болтче. Толкова за "нация техническа", ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години София - Б отговор Сигнализирай за неуместен коментар