IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

САЩ виждат бъдещето на млечната си индустрия в Китай

Нова Зеландия и ЕС вече имат нов конкурент на пазара на млечни продукти

14:07 | 15.06.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Правителството видя решение на проблемите на пазара в програма за поддържане на цените. Тя изкупуваше излишъците сирене, масло и обезмаслено сухо мляко, когато цените падаха до определени нива. Самите продукти пък съхраняваха в пещери, в близост до Канзас. Излишните продукти евентуално се продаваха или даряваха на правителствените хранителни програми, а в някои случаи бяха оставени да се развалят. Програмата, струваща 2 млрд. долара годишно, беше изключително скъпа през 80-те години, така че правителството започна да плаща на фермерите да убиват млекодайните крави, за да се намали предлагането.

Освен това наложи квоти за внос и тарифи, за да запази по-евтините чуждестранни продукти далече от САЩ. Така американските млечни продукти станаха прекалено скъпи, за да се конкурират на чуждите пазари. Нова Зеландия и Европейският съюз пък доминираха в световната търговия.

През последното десетилетие американските млечни продукти станаха по-конкурентни, отчасти защото тези ценови опори бяха ограничени или елиминирани напълно.
Проучване, изготвено от Innovation Center for U.S. Dairy през 2009 г., препоръча на земеделските производители да се възползват от възможностите на развиващите се пазари, отчасти поради факта, че Нова Зеландия и ЕС не могат да се справят с търсенето.

Повечето млекопроизводители знаят, че цените няма да останат постоянно високи. През последните няколко месеца темпът на развитие на новия бизнес в Китай се забави, а бъдещите спадове в търсенето са неизбежни. От своя страна земеделските производители със сигурност ще увеличат производството, за да се възползват от сегашните цени.

Това, което е добро за американските млекопроизводители, не е толкова добра новина за американските компании, с които те работят. Dean Foods, най-големият млекопреработвател в САЩ, вече има изключително високи разходи за мляко. Миналия месец компанията понижи прогнозата за годишната си печалба заради „исторически високите цени на млякото“.

Обикновените американски потребители също понасят последствията от всичко това. Средната цена на галон мляко струваше 3,69 долара през април. За сравнение година по-рано цената беше 3,43 долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:38 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от виж още

Коментари

Финанси виж още