Моментът на налагането на ембаргото също бе от полза за Катар, тъй като през септември 2017 г. - три месеца след началото на блокадата - той откри официално дълбоководното пристанище Hamad Port - проект на стойност 7,4 милиарда долара, което позволява на страната да приема много по-големи товарни кораби.
Преди Катар бе много зависим от реекспорта - стоки от цял свят бяха изпращани първо в пристанища в съседни държави, като Дубай в ОАЕ, преди да бъдат прехвърлени в Катар с по-малки плавателни съдове.
Освен осигуряването на снабдяването с хранителни и потребителски стоки, Катар работи здраво, за да разшири икономическите си връзки извън Близкия изток, особено със Съединените щати.
На сайта на катарското министерство на търговията са публикувани подробности за срещи миналата година с хора като американските министри на търговията и на финансите, Уилбър Рос и Стивън Манучин. Специално внимание е отделено на поръчката от авиокомпания Qatar Airways на пътнически самолети Boeing за много милиарди долари и на катарските инвестиции в САЩ като цяло.
Катарските ресорни власти в областта на търговията освен това работят активно, за да увеличат икономическите връзки с Германия.
"Дипломатическите и икономическите увертюри са част от нов курс на Катар на по-голямо отваряне към света отвъд Залива", заяви Хан.
"Отчасти тези срещи целят да известят, че бизнесът си продължава в обичайното си русло въпреки блокадата. Търговията върви и в двете посоки, така че целта е не просто Катар да покаже доста големите си финансови мускули, но и да подчертае нарастващите възможности за чуждестранните компании да се установяват в Катар".
В опит да увеличи чуждестранните инвестиции в Катар, правителството обеща икономически реформи в областта на трудовото законодателство, приватизацията, специалните икономически зони и повишаването на разрешените прагове на чуждестранната собственост - мерки, които според него ще улеснят инвестирането и правенето на бизнес в страната.
Мнозина обаче все още не са убедени предвид структурните проблеми, които потенциално спират мащабните чуждестранни дейности.
"Бюрокрацията в Катар безусловно е ужасяваща, ето защо имате много малък пазар, слаба конкуренция и много високи цени", каза бившият съветник на властите, пожелал анонимност.
В крайна сметка обаче огромните газови резерви на Катар - третите по големина в света - му позволяват да пренебрегне блокадата, след като в началото се втурна да осигурява алтернативни доставки на хранителни и потребителски стоки.
Най-големият износител на втечнен природен газ в света - страната е доставила през 2017 година 81 милиона тона, или 28% от глобалното снабдяване - Катар също така изнася 600 000 барела петрол дневно. В началото на тази година обаче страната напусна картела на износителите на петрол ОПЕК, за да се съсредоточи повече върху синьото гориво. Катар заяви, че този ход няма връзка с наложения му бойкот.
Страната има толкова голямо богатство от газови и петролни резерви, че нейната икономика продължи да расте въпреки ембаргото. Брутният вътрешен продукт на Катар се увеличи с 1,6% през 2017 г. и се очаква да нарасне с 2,4% през 2018 и с 3,1% през 2019 година, заяви Международният валутен фонд.
"В сравнение с други страни от Залива, Катар има много по-малко причини да диверсифицира своята икономика", каза Джейсън Тюви, икономист, специалист по Близкия изток, от лондонската компания Capital Economics.
"(Страната) има само 300 000 граждани и правителството лесно може да си позволи да наеме всички работещи катарци в държавния сектор", посочи той.
Стивънс добави, че "на Катар не му се налага да има разнообразна, благоразположена към бизнеса икономика, освен ако не иска."
"В крайна сметка катарците могат да оцелеят, като просто трябва да добиват повече газ. Парите от газа могат да" ги подкрепят във всякаква ситуация.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert