Опитът на държавите членки на ЕС показва, че солидният данък върху въглерода може да стимулира приемането на възобновяеми отоплителни системи. Примерът с шведския данък върху въглерода показва, че той е ефективен: постепенното премахване на изкопаемите горива в отоплението започва през 70-те години и беше ускорено от въвеждането на въглероден данък през 90-те години. Откакто е въведен данъкът, емисиите от шведските сгради са намалели значително.
Въпреки това, нито един пример от практиката не дава ясни доказателства, че цената на въглерода е довела до мащабно обновяване. По-скоро цената на въглерода въздейства върху ефекта от по-широкия микс от политики.
След системата за данък върху въглерода вторият най-добър вариант би бил отделна схема в строителния сектор в комбинация с ценови коридор, за да отрази някои от предимствата на данъка върху въглерода. Ценовият коридор, определящ горните и долните ценови нива, в рамките на които може да се формира пазарна цена, би бил важен за задействане на инвестиции, но не и за претоварване на потребителите и малките индустрии.
Третият вариант, който предвижда разширяване на настоящата схема, така че да включва сгради, поражда значителни опасения. Експертите са разделени в оценката на ценовите ефекти поради нестабилния характер на формирането на цените.
Значително по-високите цени в резултат на включването на сектора на сградите биха могли непропорционално да натоварят индустриите и потребителите, но все пак може да са твърде ниски, за да направят ремонтите по-рентабилни. Намаляването на емисиите може в краткосрочен план по-скоро да се случи в енергийния сектор, който е по-чувствителен към повишаване на цените.
И двата варианта, разширяване на съществуващата или създаване на нова схема за търговия с емисии за сгради и транспорт, изискват значителни административни усилия и реално биха започнали едва през втората половина на десетилетието. Това ще забави трансформацията в строителния сектор, а това забавяне не можем да си позволим, пише Рапф.
Всички обновления вече трябва да са устойчиви.
За да се създадат иновации в действията за обновяване, са необходими обвързващи минимални изисквания и финансова подкрепа. Европейската комисия трябва да обмисли въвеждането на общоевропейски данък върху въглерода като възможност за привеждане на националните схеми за данъци, такси и субсидии към поетапно премахване на изкопаемите горива от сградите.
Въвеждането на общоевропейска цена на въглерода в сектора на сградите е липсващ елемент в комбинацията от политики. Икономическите експерти заключават, че целите на въглерода са много над 200 евро за тон емисии, за да се предизвика дълбоко обновяване. В светлината на неикономическите бариери е малко вероятно дори високите цени да отключат потенциала за спестяване на енергия.
Необходимата висока въглеродна цена повдига друг въпрос: Как да се избегне допълнителна тежест върху домакинствата с ниски доходи? За справедлива трансформация в строителния сектор и приемане на цената на въглерода преразпределението на приходите от въглерод за облекчаване на регресивните ефекти е от решаващо значение.
Разходите за въглерода винаги биха създали по-голяма тежест за домакинствата с ниски доходи, където разходите за отопление представляват по-голям дял от общите им разходи. Това може да бъде избегнато чрез справедливо рециклиране на приходите. Една от възможностите може да бъде да се разпределят 50% от приходите като еднократно плащане и да се насочи останалият дял към програми за основно обновяване на сградния фонд.
Последното може да бъде и ефективен начин за облекчаване на енергийната бедност за тези, които живеят в сгради с лоши показатели. Сигналът за цената на въглерода може да работи само като допълващ инструмент към регулаторните мерки.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
преди 4 години Кимберлитовата тръба е вертикална или близка до такова геологично тяло, което се е образувало в резултат на пробив на газове през земната ***.Miglenche Vitoshkia razlom e ot 9 stepen ,no *** stroiteli chalosvat armirovkata na kolonite i ia zavariavat . отговор Сигнализирай за неуместен коментар