Българските бизнеси в по-голямата си част търсят краткия път за успех в дигиталната реклама, без да правят големи инвестиции или да положат нужните усилия. Това каза Никола Минков, основател и главен изпълнителен директор на консултантската компания Serpact, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
„Ако решите да си спестите усилията, ще излезете на пазара с еднакви послания като на вашите конкуренти и ще загубите видимост през потребителите в интернет. Изкуственият интелект не е магическото решение на този проблем, тъй като крие рискове, ако потребителите му се предоверяват и не проверяват резултата, или ако не е захранен с добри данни и му липсва контекст“, предупреди той.
По думите му при органичния трафик – дори да спрат да работят с агенция и да работят вътрешно със SEO (Search Engine Optimization) – бизнесите ще имат период от време, в който ще имат органичен трафик и той няма да спре. „Но в момента, в който спрете да плащате на някоя от големите медии като Meta, спира вашия трафик и спират вашите продажби“, поясни Минков.
Според него най-важната част от SEO е съдържанието и смисъла, по които се създава един уебсайт, връзката между страници и категориите. „Отделно е техническата част за потребителското преживяване като удобство и скорост на зареждане. Третата част са външни сигнали от позиционирането на бранда в различни медии“, обясни Минков.
Проучвания в САЩ показват, че SEO е по-рентабилен канал от платени реклами в Meta или Google, и това важи и за България, смята гостът. Бизнесът трябва да осъзнае ефективността от различните типове дигитална реклама, посочва той.
„Изкуственият интелект в SEO е основна тема в момента в дигиталния маркетинг, като според проучвания над 70% от маркетолозите все още не разбират как да използват AI. Голяма част от използването в момента е за генериране на съдържание, особено за социални мрежи“, обясни IT експертът.
Той съобщи, че разходите за дигитална реклама всяка година растат като общ бюджет, но по-важно е да се прави анализ на правилните данни. „Ние опитваме чрез анализ на данните да намерим къде действително се крие отговорът –защо един потребител е купил от този уебсайт, през каква пътека е минал“, отбеляза IT консултантът. Никола Минков подчерта, че това рефлектира върху кампаниите и те стават все по-оптимални с по-малки бюджети.
„SEO се е изменил много през последните десетилетия и в момента има миграция при потребителите – от търсене през Google към търсене през ChatGPT – но трендът е много малък и плавен, а и AI системите разчитат на търсачките за своите отговори. В следващите пет години не може да се очакват сериозни изменения на пазара“, прогнозира Минков.
Върху кои SEO стратегии трябва да се съсредоточи бизнесът през тази година? Как правилно може да се използва AI в дигиталния маркетинг? Какво може да се очаква от конференцията в София на 25 март SERP CONF, една от водещите конференции в световен мащаб за SEO, AI и E-commerce, може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да намерите тук.